گزارش عملکرد شش‌ماهه دارالقرآن شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران
کد خبر: 3932325
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶

گزارش عملکرد شش‌ماهه دارالقرآن شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران

دارالقرآن شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، گزارشی از فعالیت‌های شش ماهه نخست سال جاری ارائه داد.

به گزارش ایکنا، دارالقرآن شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران به دنبال شیوع کرونا و مجموعه برنامه‌های آموزشی قرآن‌کریم، اقدام به تدوین طرح آموزش مجازی و غیرحضوری قرآن کریم و ابلاغ به مناطق برای اجرا کرد که در این راستا، بیش از 800 نفر از کارکنان و خانواده‌ها در سطوح مختلف روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، صوت و لحن، حفظ، مفاهیم، احکام و... به صورت حضوری و غیرحضوری تحت پوشش قرار گرفتند.

این مرکز به دنبال اجرای طرح و برنامه‌های مجازی، تعداد 84 مسابقه غیرحضوری قرآن کریم در قالب‌های قرائت، ترتیل، حفظ، مفاهیم و هنرهای قرآنی را در شش ماهه اخیر برگزار کرد. همچنین از 122 نفر از خادمان نماز از سوی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران تجلیل به عمل آمد.

عزت‌الله میرحسینی، رئیس روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت گفت: در شش ماهه نخست سال، بیش از 6 هزار و 600 مورد تولیدات رسانه‌ای از قبیل کلیپ، بروشور، پادکست و... در مناسبت‌های مختلف با موضوع قرآن، اهل‌بیت(ع) و ادعیه و همچنین بیش از 200 دوره ختم قرآن کریم به صورت غیرحضوری انجام شد.

فضاسازی قرآنی در ساختمان‌های اداری با نصب بنر، پوستر و پخش تلاوت قرآن و ادعیه، ارسال بیش از دو هزار مورد پیام‌ با موضوعات قرآن و اهل‌بیت(ع) در شبکه برید و فضای مجازی، برگزاری 30 مورد محفل آنلاین انس با قرآن، برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح مسئولان دارالقرآن شرکت و اجرای آموزش طراحی گرافیک، تشکیل کمیته‌های چهارگانه دارالقرآن (آموزش، فرهنگی و هنری، رسانه و فضای مجازی، مسابقات) با ظرفیت مسئولان دارالقرآن شرکت، راه‌اندازی و به روز‌رسانی صفحه دارالقرآن در اینستاگرام، کانال دارالقرآن در پیام‌رسان‌های ایتا از دیگر برنامه‌های اجرایی این مرکز است.

دارالقرآن شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت در شش ماهه سال جاری اقدام به راه‌اندازی گروه تواشیح و تولید آثاری با موضوع اهل بیت(ع) کرد. تدوین آئین‌نامه مسابقات سراسری قرآن ویژه فرزندان با شرایط موجود برای برگزاری در فضای مجازی مورد بررسی قرار گرفت، همچنین آئین‌نامه جشنواره خانواده‌های قرآنی به شیوه نوین با حضور 180 خانواده انجام شد.

این مرکز قرآنی مجموعه برنامه‌های دیگری مانند برگزاری مراسم سیاهپوشان ماه محرم در ستاد و مناطق و هیئت عزاداری مجازی در کانال دارالقرآن، برگزاری پویش «دختران آسمانی» و غدیر، اجرای سرود خیابانی در دهه کرامت در منطقه مرکزی، قرائت زیارت عاشورا را در ایام شیوع کرونا برگزار کرد.

دارالقرآن شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت در ادامه فعالیت‌های خود، برنامه‌های آینده را تا پایان سال جاری مشخص کرد. تدوین برنامه زمانبندی شش ماهه دوم سال، برنامه‌ریزی برای اجرای طرح حافظان قرآن کریم، برگزاری دوره‌های توانمندسازی مسئولان دارالقرآن، تدوین آئین‌نامه کیفی‌سازی تولیدات رسانه‌ای، ساخت کلیپ از تواشیح اختصاصی شرکت، تولید آثار صوتی و تصویری فاخر از استعدادهای قرآنی، تدوین سند تحول دارالقرآن و انجام تولیدات رسانه‌ای با رویکرد آموزشی از جمله برنامه‌های شش ماهه دوم سال است.

از موارد قابل توجه در اجرای این برنامه‌ها، رعایت اصول اقتصاد مقاومتی با کمترین هزینه‌ها و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بهره‌مندی از ظرفیت‌های شرکت در تولیدات رسانه‌ای و برگزاری مسابقات، آموزش‌ها است. همچنین گسترش فعالیت‌های دارالقرآن فراتر از برنامه‌های صرفاً قرآنی به سمت هنرهای قرآنی و رسانه‌ای در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام
captcha