افزایش 3 برابری منتخبان مسابقات منطقه‌ای قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی
کد خبر: 3932466
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵

افزایش 3 برابری منتخبان مسابقات منطقه‌ای قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان زنجان از افزایش 3 برابری منتخبان مسابقات منطقه‌ای قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی خبر داد و گفت: این کار برای استعدادیابی و پرورش دانش‌آموزان مستعد انجام می‌شود.

افزایش 3 برابری منتخبان مسابقات منطقه‌ای قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزیمحمدجواد رضایی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: فراخوان سی و نمهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در مرحله آموزشگاهی و منطقه‌ای اعلام شده است و طبق زمان‌بندی در اواخر آذرماه همزمان با هفته قرآن و عترت آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به دلیل شیوع کرونا شیوه مسابقات غیرحضوری خواهد بود، ادامه داد: مسابقات در بستر شبکه شاد شکل می‌گیرد. همچنین تولید محتوا در این خصوص برای هر رشته در حال انجام است تا نمونه اجرا به دانش‌آموزان ارائه و نقایص دوره قبل برطرف شود.

این مسئول بیان کرد: مسابقات در چهار مرحله، آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود و دانش‌آموزان علاقه‌مند در رشته‌های قرائت قرآن، حفظ، مداحی، اذان، مفاهیم قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان زنجان به تغییرات این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت: امسال در مرحله منطقه‌ای ظرفیت منتخبان 3 برابر می‌شود، یعنی از هر آموزشگاه رتبه‌های اول، دوم و سوم معرفی می‌شوند در حالی‌که سال‌های گذشته فقط نفر اول معرفی می‌شد.

وی هدف از این کار را استعدادیابی از دانش‌آموزان مستعد قرآنی دانست و افزود: با این کار استعدادها به دارالقرآن‌های دانش‌آموزی معرفی می‌شوند و کلاس‌های مجازی با حضور اساتید برجسته استان برای آن‌ها برگزار می‌شود و توانایی‌های آن‌ها تقویت می‌شود.

رضایی با تاکید بر اینکه فعالیت در فضای مجازی نیاز به تقویت زیرساخت‌های اینترنتی دارد، ادامه داد: نقاط قوت و ضعف سی و هشتمین دوره مسابقات بررسی می‌شود تا بتوانیم کیفیت رقابت‌ها را ارتقا دهیم البته استفاده از روش مجازی به تقویت اعتماد به نفس دانش‌آموزان نیز کمک می‌کند.

وی همچنین به مسابقات امام شناسی با عنوان مصباح‌الهدی اشاره کرد و گفت: امسال سیره عملی و اخلاقی امام هادی(ع) برای این مسابقات در نظر گرفته شده است و دانش‌آموزان و فرهنگیان تا اواخر بهمن‌ماه فرصت دارند آثار خود را ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha