راه‌اندازی کانال‌های قرآن و عترت در دارالقرآن‌های دانش‌آموزی زنجان
کد خبر: 3935255
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶

راه‌اندازی کانال‌های قرآن و عترت در دارالقرآن‌های دانش‌آموزی زنجان

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان از راه‌اندازی شبکه مجازی و کانال قرآن، عترت و نماز در دارالقرآن‌های دانش‌آموزی خبر داد و گفت: تولید محتوا، برگزاری مسابقات و اجرای برنامه‌های قرآنی در این مراکز انجام می‌شود.

راه‌اندازی کانال‌های قرآن و عترت در دارالقرآن‌های دانش‌آموزی زنجانمحمدجواد رضایی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: دارالقرآن‌های دانش‌آموزی در مناطق چهارده‌گانه آموزش و پرورش استان دایر هستند و پس از شیوع کرونا با توجه به تغییرات سبک‌های آموزشی در روش غیرحضوری تلاش بر همسان‌سازی این روش‌ها در فعالیت‌های قرآنی دارند.

وی به راه‌اندازی شبکه مجازی و کانال قرآن، عترت و نماز در دارالقرآن‌های دانش‌آموزی مناطق اشاره کرد و افزود: تولید محتوا، برگزاری مسابقات و اجرای برنامه‌های قرآنی در این مراکز انجام می‌شود و طبق برنامه کلاس‌بندی انجام شده و کلاس‌های قرآن در فضای مجازی دایر است.

این مسئول استعدادیابی از بین متسابقین رویدادهای قرآنی از جمله مسابقه قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی را از اهداف مهم این اداره خواند و افزود: نفرات برتر مسابقات شناسایی و به دارالقرآن‌ها معرفی می‌شوند تا با بهره‌گیری از اساتید برجسته استعدادهای آن‌ها به منصه ظهور برسد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه برنامه‌های مناسبتی نیز از طریق دارالقرآن‌های دانش‌آموزی انجام می‌شود، ادامه داد: جشن استانی میلاد پپامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) از طریق دارالقرآن امام خمینی(ره) ناحیه 1 زنجان به شکل زنده از شبکه شاد پخش شد.

وی با بیان اینکه پیش‌ اجلاسیه نماز با مشارکت ستاد اقامه نماز با موضوع «پیوند نماز، مسجد، مدرسه و خانه» برای دومین سال در آموزش و پرورش پیگیری می‌شود، ابراز کرد: دارالقرآن ولایت ناحیه 2 به عنوان دبیرخانه این پیش‌اجلاسیه معرفی شده و موضوعاتی نیز به شکل استانی به این رویداد اضافه شده و دانش‌آموزان علاقه‌مند می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

رضایی یادآور شد: با توجه به تغییر روش‌های آموزشی، تولید محتوا در حوزه قرآن‌، عترت و نماز در دستور کار قرار دارد و پس از تایید وزارت آموزش و پرورش در کانال‌ها و شبکه‌های مجازی بارگذاری می‌شود.

انتهای پیام
captcha