اعلام برنامه‌های هفته قرآن و عترت آموزش و پرورش زنجان
کد خبر: 3940682
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸

اعلام برنامه‌های هفته قرآن و عترت آموزش و پرورش زنجان

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان زنجان به تشریح مهمترین برنامه‌های هفته قرآن و عترت مدارس پرداخت و گفت: مسابقات قرآن دانش‌آموزی از این هفته کلید می‌خورد.

اعلام برنامه‌های هفته قرآن و عترت آموزش و پرورش زنجانمحمدجواد رضایی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: به منظور جریان‌سازی قران در سطوح مختلف آموزش و پرورش از 24 تا 30 آذرماه به هفته قرآن و عترت اختصاص دارد و روزشمارهایی برای این هفته تعیین شده که مطابق آن برنامه‌ها اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به دلیل شیوع کرونا برنامه‌های این هفته به شکل مجازی برگزار می‌شود، بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌ها به آغاز مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در مرحله آموزشگاهی اختصاص دارد که در 14 رشته و همه مقاطع تحصیلی برگزار می‌شود و 55 هزار نفر در آن نام‌نویسی کردند.

این مسئول برگزاری جلسات گفتمان دینی مهدویت، محافل قرآنی در سطح مدارس، یادبود شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده، پیش‌اجلاسیه نماز و تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده محافل قرآنی و پیشکسوتان را از برنامه‌های مهم این هفته خواند و افزود: با صدا و سیمای مرکز زنجان نیز هماهنگی انجام شده تا پیشکسوتان قرآنی در برنامه زنده حضور یابند و خاطرات و تجربیات خود را با مردم به اشتراک بگذارند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان زنجان به آغاز اجرای طرح حفظ جزء 30 از هفته قرآن و عترت اشاره کرد و گفت: این برنامه نیز به شکل مجازی برگزار می‌شود و هدف آن زمینه‌سازی برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور است تا دانش‌آموزان و خانواده‌ها را به فعالیت‌های قرآنی ترغیب کند.

وی ادامه داد: در شب ولادت حضرت زینب(س) با همکاری هیئت‌های مذهبی جشنی از طریق شبکه مجازی برگزار می‌شود و پویش «هر خانه یک محفل قرآنی» را راه‌اندازی خواهیم کرد و به دلیل شیوع کرونا برنامه‌های قرآن و عترت در مدت دو هفته اجرا می‌شود. همچنین یک مسابقه تفسیر هم ویژه همکاران فرهنگی تدارک دیده شده است.

رضایی با اشاره به برگزاری مسابقه خوشنویسی کتابت آیات قرآنی با محوریت آیات نماز، امر به معروف و نهی از منکر، کرامت و تعلیم و تربیت، تصریح کرد: استفاده از زبان هنر برای آموزش مبانی دینی هدف این برنامه‌ است و خلاقیت‌های دانش‌آموزان نیز در این طرح تقویت می‌شود.

انتهای پیام
captcha