باور به قدرت‌آفرینی وحدت؛ نتیجه یک‌صدایی مؤثر جهان اسلام علیه توهین به پیامبر(ص)
کد خبر: 3932474
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
آیت‌الله کعبی بیان کرد:

باور به قدرت‌آفرینی وحدت؛ نتیجه یک‌صدایی مؤثر جهان اسلام علیه توهین به پیامبر(ص)

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری وحدت و یکپارچگی خودجوش جهان اسلام را در مقابل توهین رئیس‌جمهور فرانسه به پیامبراکرم(ص) با اقداماتی مانند تحریم کالاهای فرانسوی باعث عقب‌نشینی فرانسو‌ی‌ها از نفرت‌پراکنی علیه مقدسات اسلامی دانست و گفت: این اتفاق امت اسلامی را به این باور می‌رساند که وحدت و یکپارچگی می‌تواند به خلق و تولید قدرت مؤثر منجر شود.

آیت‌الله عباس کعبی

آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره پافشاری مقامات فرانسه بر مرتبط دانستن تروریسم و اسلام گفت: دولتمردان فرانسوی و در رأس آن‌ها رئیس‌جمهور این کشور، وابسته به دستگاه صهیونیسم و ماسونی‌ هستند. ریشه این تنفرپراکنی درباره اسلام نیز به خاطر رشد فزاینده اسلام در قاره اروپا به ویژه فرانسه است.


بیشتر بخوانید:


وی افزود:‌ واژگانی مانند «فاشیسم اسلامی» و «تروریست اسلام‌گرا» که آقای مکرون در سخنرانی‌‌های خود به کار برد در جهت تشدید اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی است. در حالی که اسلام در ذات و ماهیت خود ضد تروریسم و ضد فاشیسم است. تعالیم پیامبر اکرم(ص)، دین اسلام و آموزه‌های قرآن، مکتب عقلانیت، معنویت، عدالت، رحمت و کرامت انسانی است. هتک حرمت پیامبر(ص) در نهایت باعث معرفی بیشتر پیامبر اسلام(ص) و انزوای روزافزون دولتمردان فرانسوی و غربی می‌شود. حضرت محمد(ص) در روح و روان امت اسلامی جاری است و مسلمانان پس از اهانت‌ها به مقدساتشان بیش از گذشته یکپارچه شده‌اند و بهتر قدر وحدت را با یکدیگر می‌دانند.

ضرورت یک‌صدایی جهانی علیه نفرت‌پراکنی مذهبی

کعبی بیان کرد: البته اهانت به پیامبر(ص) توهین به همه انبیا و ادیان الهی است و حتی آزادی‌خواهان و مدعیان حقوق بشر باید این توهین مقامات فرانسوی به مقدسات اسلامی را از منظر انسانی و حقوق بشری محکوم کنند و نگذارند این توهین‌ها تبدیل به رویه و عادت شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروز لازم است مجموعه ملت‌ها و دولت‌ها با وجود تفاوت سلیقه‌ها، با صدای واحد علیه تنفر مذهبی و نفرت پراکنی موضع بگیرند. یکی از اهداف اصرار مقامات فرانسه بر حمایت از نشریه توهین‌کننده به پیامبر(ص) تحریک بیشتر افراط‌گرایان و راه‌اندازی درگیری‌های مذهبی در اروپا با هدف تخریب چهره اسلام و اعمال محدودیت‌های شدید علیه مسلمانان است.

وی اظهار کرد: امروز بر همه جهانیان آشکار شده مجموعه گروه‌های تکفیری و افراطی از جمله داعش دست‌پرورده غربی‌ها هستند. لذا این اتفاقات خشونت‌بار در فرانسه هزینه تولید و تربیت تکفیری‌ها، داعشی‌ها و تروریست‌ها است. مکرون و مجموعه دولتمردان غربی باید با نگاهی واقع‌بینانه مسئولیت خود را بپذیرند و اسلام را به تروریسم و افراطی‌گری نسبت ندهند.

باور امت اسلام به نقش قدرت‌آفرین وحدت

آیت‌الله کعبی درباره اهمیت وحدت جهان اسلام در تحریم کالاهای فرانسوی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) رهبر ابدی اسلام و امت اسلامی است. این توهین‌ها باعث شد امت اسلامی بیشتر به خود بیاید و بدون توجه به روابط سیاسی دولت‌های خود با فرانسه، ملت‌های اسلامی به طور خودجوش دست به تحریم کالاهای فرانسوی بزنند و چنین اقدامی ضربه شدیدی به جایگاه و حیثیت فرانسه و ادعای آن‌ها در حوزه حقوق بشر و آزادی بیان می‌زند و حتی آسیبی که به این جایگاه خورده از ضررهای اقتصادی آن بیشتر است و قطعاً موجب عقب‌نشینی فرانسوی‌ها می‌شود و امت اسلامی را به این باور می‌رساند که وحدت و یکپارچگی چگونه می‌تواند به خلق و تولید قدرت منجر شود.

وی درباره اهمیت توجه علما و نخبگان جهان اسلام به خطر افراط‌گرایی و تندروی در دنیای اسلام و سوءاستفاده غرب از این مسئله گفت: امروز جریان‌های تکفیری و تفرقه‌گرا بر اثر همین روشنگری علما و نخبگان مسلمان در میان امت اسلامی طرد شده و گفتمان تکفیر به گفتمانی منزوی تبدیل شده است و قاطبه جهان اسلام از گفتمان عقلانیت، عدالت، وحدت و معنویت تبعیت می‌کند.

تحقق صلح و عدالت پایدار از مسیر جهاد و مقاومت

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان یادآور شد: غرب سعی دارد جهاد اسلامی را با تروریسم و خشونت یکی جلوه دهد، اما جهاد اسلامی در واقع مقاومت در برابر ظلم، جنایت و استکبار است و لذا وظیفه مجموعه نخبگان دنیای اسلام معرفی صحیح ماهیت جهاد اسلامی و جلوگیری از تشبیه و یکی کردن آن با افراط و ترور از سوی گروه‌های تندروی مورد حمایت استکبار و صهیونیسم جهانی است.

آیت‌الله کعبی در پایان با بیان اینکه صلح و عدالت پایدار بدون جهاد و مقاومت فعال در مقابل جبهه ظلم و استکبار قابل تحقق نیست، گفت: در عین حال امت اسلامی جبهه یکپارچه‌ای را علیه تکفیری و داعشی‌ها شکل داده که نمونه آن در سوریه و عراق دیده شد و بدون شک اقتدار امت اسلامی در گرو وحدت در مقابل نفرت‌پراکنی و اسلام‌هراسی غربی‌ها و افراط‌گری و خشونت‌آفرینی تکفیری‌ها و داعشی‌هاست.

گفت‌وگو از مهدی مخبری

انتهای پیام
captcha