سوگواره «با قرآن در حماسه حسینی» با معرفی برگزیدگان به پایان رسید
کد خبر: 3933302
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
در گلستان؛

سوگواره «با قرآن در حماسه حسینی» با معرفی برگزیدگان به پایان رسید

اولین سوگواره مجازی «با قرآن در حماسه حسینی» در استان گلستان با اعلام اسامی نفرات برگزیده هر بخش به کار خود پایان داد.

سیدمصطفی حسینی واعظ، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان، 14 آبان‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری ایکنا، با اشاره به اعلام نفرات برگزیده اولین سوگواره مجازی «با قرآن در حماسه حسینی» گفت: به لطف خداوند متعال از ابتدای ماه محرم، اولین سوگواره مجازی «با قرآن در حماسه حسینی» کار خود را به همت جبهه فعالان قرآنی و اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت(ع) گلستان و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با حمایت و همکاری اداره‌‌کل تبلیغات اسلامی گلستان و گروه صنعتی صباح آغاز کرد و با اعلام اسامی برگزیدگان بخش‌های مختلف سوگواره به کار خود پایان داد.

وی اظهار کرد: در شرایطی که شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی بسیاری از برنامه‌های حضوری فرهنگی و مذهبی در سراسر کشور شده است، توجه به بسترهای فضای مجازی زمینه‌ساز بروز و رویش ظرفیت‌های جدید خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه استقبال خوبی از این سوگواره شد و هفت هزار و 606 اثر و پاسخ به دبیرخانه این سوگواره ارسال شده است، ادامه داد: اولین سوگواره مجازی با قرآن در حماسه حسینی در 14 بخش برگزار شد که پس از داوری آثار دریافتی و معرفی برگزیدگان، جوایز نقدی به ارزش 220 میلیون ریال به نفرات برتر در بخش‌های مختلف اهدا شد.

وی بیان کرد:  سلمان صفری از کلیشاد اصفهان، هنگامه کلاته عربی از کردکوی گلستان، فرزاد کشه فراهانی از تهران، زهرا قاسمی از اصفهان، امین غفوری از تهران، مریم فیض عارفی از یزد، مرتضی فیض عارفی از یزد، عاطفه گنجعلی از تهرا،  فاطمه‌سادات میررسولی از گرگان گلستان و حکیمه غلامی از رامیان گلستان از برگزیدگان رشته تفسیر قرآن کریم هستند.

حسینی واعظ ادامه داد: گروه اعراف از ساری، گروه ولایت از قم و گروه تسنیم از اصفهان به‌عنوان برترین‌های بخش کشوری نغمه‌های عاشورایی معرفی شدند و در بخش ویژه گلستان، گروه فطرس از مینودشت و گروه امیرالمؤمنین(ع) از گرگان حائز رتبه برتر شدند.

وی بیان کرد: وجیهه ده ملایی از گرگان، نازنین زارع از میبد یزد، زهرا رجبلو از رامیان، غنچه صمدی از تهران، یاسمن اسماعیلی از گرگان، خانم ایمانی فرد از مشهد، سیدابوالفضل مهدوی از گناباد، ربابه حاجی‌محمدی از بوئین زهرای قزوین، محمدجواد افشاری‌نژاد از گرگان و سیدمجتبی طباطبایی از مهریز یزد از برترین‌های بخش نهج‌البلاغه هستند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان، اکرم عبدالملکی از قروه کردستان، مائده مطواعی از تهران، زهرا بزی مقدم و اسما پالاهنگ از رامیان گلستان، یاسین حاجی‌زاد از تهران، توران شبان از تهران، وحید یزدانی از سمنان، سمیرا دولتمندان یاوری از کرمانشاه، محمدحسن عین‌الکمالی از گرگان و سودا باقری از مرند آذربایجان شرقی را از برگزیدگان بخش کتابخوانی برشمرد.

وی اظهار کرد: در بخش حفظ موضوعی قرآن کریم  زهرا فولادی از لار فارس، سجاد مازندرانی از کردکوی، محمدصالح جعفری از رامیان گلستان، سیدمصطفی میرافضلی از گرگان، محمدرضا قوانلو از رامیان، فرزانه زارع بیدکی از مهریز یزد، اسداله یزدانی از رضوانشهر اصفهان، علی‌محمد محمدپور از طبس خراسان جنوبی، قاسم نوروزی از فیروزآباد فارس و غلامرضا علیدوست اقدم از میانه آذربایجان غربی حائز رتبه برتر شدند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: مهدی دوانلو و سیدامیرعلی میربدیعی از آزادشهر گلستان و محمدحسین خواجه از گرگان در رده سنی 8 تا 12 سال، عرفان امیاری از  گرگان، امیدرضا پرنلو از نسیم‌شهر تهران و  علیرضا جمشیدی از گنبد کاووس در رده سنی 13 تا 18 سال از برترین های بخش بلبلان حسینی هستند. سعید نجاتی از قم حائز جایزه ویژه بخش فیلم خیلی کوتاه شد. همچنین در این بخش علی مهربان از مینودشت گلستان و ابراهیم پورعلی از قم شایسته تقدیر شدند.

حسینی واعظ گفت: در بخش دلنوشته جعفر مرادیان از مشهد، زینب احمدیان از خواف خراسان رضوی، سمیه فولادی از لارستان فارس، طاها کلبعلی از گنبد کاووس گلستان، فاطمه خوشدل از مشهد، فاطمه فراهی از بندر ترکمن، فریبا حاتمی از تهران، وحید حاج‌سعیدی از علی‌آباد کتول گلستان، یسنا زرک‌زایی از گنبد کاووس به عنوان برتر معرفی شدند.

وی افزود: همچنین امیرعباس صادقی از قم، خدیجه ترک لاله باغ از علی‌آباد کتول، سیدمحسن مجیدی از گناباد، فاطمه‌سادات سیدی از گرگان، فاطمه شکوهی‌فر از کردکوی گلستان، محمدمهدی محمودی از آزادشهر گلستان، محیا کیانی از بیرجند، مریم یحیوی از گنبد کاووس، ملیحه سعیدی مفرد از کاشان و مرتضی قراباغی از فامنین همدان از برگزیدگان بخش هیئت خانگی قرآنی هستند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد: در بخش عکس نیز حسین جاهدی از رامیان گلستان، علی مهربان از مینودشت گلستان و رضوان اکبری باصری از شیراز و در بخش تلاوت تحقیق حامد خدابخشی از گنبد کاووس، محمدحسین دالوند از خرم‌آباد، مهدی مهدوی از همدان، یونس عرب جزی از گرگان، مهدی جعفری از رامیان گلستان و جواد مظفری از آزادشهر گلستان معرفی شدند.

وی اظهار کرد: حنانه برزوئی و معصومه نمازی از سبزوار در رده سنی 7 تا 9 سال، مهشید قاسمی از کهریزسنگ اصفهان، زینب بیرانوند از مشهد در رده سنی 10 تا 12 سال، حجت الهام‌بخش از بشرویه خراسان جنوبی، زهرا محمدپور از مشهد در رده سنی 13 تا 15 سال، معصومه سیدی از گرگان و زهرا تقیان از فراشنبد فارس در رده سنی 16 تا 18 سال از برگزیدگان بخش نقاشی هستند.

حسینی واعظ گفت: همچنین در بخش بلبلان وحی، محمدسعید علم‌خواه از قم، داوود سروری از تهران و علیرضا بازیاری از تنگستان بوشهر(به سبک استاد مصطفی اسماعیل)، عرفان نجفی از گرگان، محمد رضایی از قم و علیرضا شعبانی از گرگان(به سبک استاد عبدالباسط) و مهدیار گودرزی از کرج، محمدامین رضایی از بندرکنگان بوشهر، محمدعیسی رحیمی از گنبد کاووس(به سبک سبک استاد منشاوی) به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان اضافه کرد: سیدکاظم حسینی از گنبد کاووس، احمدرضا کریمی از گرگان و مهدیه زارع بیدکی از مهریز یزد(بخش قلم نی) و  احمد اخلاقی از قم، یحیی ممشلو از گالیکش گلستان و یاسین شکاری از دهلران ایلام(بخش تحریری) از برترین های رشته خوشنویسی این سوگواره هستند.
انتهای پیام
captcha