چرا به امام زمان(عج) شریک‌القرآن می‌گویند
کد خبر: 3934878
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۹

چرا به امام زمان(عج) شریک‌القرآن می‌گویند

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس در سلسله منبر‌های مجازی خود با موضوع مهدویت به این سئوال پاسخ گفت که چرا به امام زمان (عج) شریک القرآن می‌گویند.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس بامداد امروز، 23 آبان‌ماه در سلسله منبرهای مجازی خود در پاسخ به این سؤال که چرا به امام زمان(عج) شریک‌القرآن می‌گویند، گفت: البته تمام ائمه اطهار(ع) و پیامبر مکرم اسلام(ص) در انتشار قرآن شریک هستند اما چون امام حی و حجت حاضر الهی، امام زمان(عج) هستند، خطبا به آن حضرت شریک‌القرآن می‌گویند.

وی افزود: شریک‌القرآن یعنی در امر گسترش و نشر معارف قرآن و توسعه و عمل به قرآن کریم امام زمان(عج) شریک هستند کما اینکه پیامبر(ص) و سایر ائمه اطهار(ع) نیز در این کار شریک بودند.

حدائق بیان کرد: امام زمان(عج) در زمان ظهور با همین قرآن دنیا را رهبری و هدایت می‌کنند لذا این شریک در قرآن بودن یعنی در گسترش معارف قرآنی امام زمان(عج) نقش اساسی دارد که اشاره به همان حدیث ثقلین پیامبر(ص) دارد.

مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود حدیثی از امام زمان(عج) را یادآور شد و گفت: در روایت‌ها آمده است امام زمان(عج) فرمودند که ما از تمام کارهای شما (شیعیان) اطلاع‌ داریم و خبرهای کلان و اساسی شما به ما می‌رسد و چیزی از کارهای شما بر ما پوشیده نخواهد بود؛ لذا با توجه به اینکه ولی خدا به کارهای ما نظارت دارد و بر امر ما مطلع است، باید حریم الهی را حفظ کنیم و در خلوت و جلوت کاری نکنیم که رضایت خدا و امام زمان(عج) در آن نباشد.

وی یادآور شد: از امام رضا(ع) نقل شده است که فرمودند به خدا قسم کارهای شما هر روز و شب به ما عرضه می‌شود یعنی ما بر کارهای شما واقف هستیم و خدا خلوت و جلوت و برنامه‌های شما را به ما عرضه می‌کند، پس سعی کنیم عملکردهای ما به گونه‌ای باشد که وقتی به حضرت ولیعصر(عج) عرضه می‌کنند اسباب سرور و مسرت خاطر حضرت را فراهم کنیم نه اسباب تأثر خاطر حضرت.

حدائق در بخش دیگری از سخنان خود به آیه 17 سوره حدید «اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ یحْیی الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا قَدْ بَینَّا لَکُمُ الْآیاتِ لَعَلَّکُمْ تَعْقِلُونَ؛ بدانید که خدا زمین را پس از مرگش زنده مى‏ گرداند به راستى آیات [خود] را براى شما روشن گردانیده‏ ایم باشد که بیندیشید» اشاره کرد و گفت: امام باقر(ع) می‌فرمایند خداوند به سبب امام زمان(عج) زمین را زنده می‌کند.

وی ادامه داد: جامعه بشری یا جمعیتی از انسان‌ها در مسیری قرار می‌گیرند که ارزش‌های توحیدی فاصله می‌گیرند و انسان کافر یعنی کسی که خدا و ارزش‌های اخلاقی را فراموش کرده است، در حقیقت مانند کسی است که مرده و حیات خودش را از دست داده است؛ امام باقر(ع) می‌فرمایند پیام آیه مذکور این است که امام زمان(عج) می‌آید و بعد از آن این زمین و این مردگانی که از ارزش‌های الهی فاصله گرفته‌اند را احیا می‌کند.

انتهای پیام
captcha