اهدای ۲۸۰ دستگاه هوشمند به دانش‌آموزان مددجوی زنجانی
کد خبر: 3937728
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰

اهدای ۲۸۰ دستگاه هوشمند به دانش‌آموزان مددجوی زنجانی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان از اهدای ۲۸۰ دستگاه تبلت، گوشی هوشمند و رایانه به دانش‌آموزان مددجو خبر داد و گفت: تا پایان آذرماه همه دانش‌آموزان از وسایل الکترونیکی بهره‌مند می‌شوند.

اهدای 280 دستگاه گوشی و تبلت به دانش‌آموزان مددجوی زنجانیهدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: در حال حاضر 3 هزار و 350 دانش‌آموز و 261 دانشجو از خدمات این نهاد از جمله پرداخت شهریه و کمک هزینه تحصیلی، خدمات آموزشی رایگان، حضور در برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت، آزمون‌های آمادگی کنکور و انتخاب رشته و مشاوره رایگان بهره‌مند می‌شوند.

وی، حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان زیر پوشش این نهاد، فراهم کردن شرایط ادامه تحصیل و مراقبت‌های تحصیلی را از اولویت‌های اصلی کمیته امداد خواند و گفت: از دست دادن سرپرست خانوار و شرایط نامطبوب مالی گاهی منجر به ترک تحصیل فرزندان در این خانواده‌ها می‌شود، اما کمیته امداد همه تلاش خود را به‌کار می‌گیرد تا از بروز این آسیب‌ها جلوگیری کند.

این مسئول با اشاره به شیوع کرونا و لزوم بهره‌مندی از آموزش مجازی بیان کرد: با توجه به عدم امکان حضور دانش‌آموزان در مدارس به علت محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا اولویت اصلی این نهاد فراهم کردن زمینه بهره‌مندی همه دانش‌آموزان تحت حمایت از آموزش غیرحضوری است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان از تهیه و تحویل 280 دستگاه تبلت، گوشی هوشمند و رایانه به دانش‌آموزان مددجوی استان خبر داد و افزود: به منظور تهیه و تحویل این لوازم و امکانات الکترونیکی به دانش‌آموزان با بهره‌گیری از ظرفیت خیران، حامیان طرح‌های اکرام ایتام و محسنین و مراکز نیکوکاری بیش از 754 میلیون تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه  تهیه و تحویل تبلت و گوشی هوشمند به دانش‌آموزان فاقد این امکان با اولویت‌بندی انجام می‌شود، ادامه داد: بر همین اساس دانش‌آموزان پشت کنکوری به‌ویژه با معدل 17 به بالا و ساکن در مناطق محروم، خانواده‌های دارای چند دانش‌آموز که فاقد هر گونه ابزار کمک آموزشی الکترونیکی  هستند و خانواده‌های زیر سه دانش‌آموز غیرساکن در مرکز استان در اولویت‌های اول بهره‌مندی از این خدمت کمیته امداد استان زنجان قرار دارند.

این مسئول یاد‌آور شد: رویکرد کمیته امداد استان زنجان در ارائه این خدمت، با توجه به محدودیت‌های اعتباری و وسعت نیاز خانواده‌های ممدجو، بهره‌گیری بیشتر از مشارکت‌های مردمی است و تلاش می‌کنیم با فراهم کردن زمینه مشارکت بیشتر خیران در این بخش و جذب کمک‌های مردمی و هم‌افزایی آن با اعتبارات این نهاد تا پایان آذرماه برای همه دانش‌آموزان فاقد ابزار الکترونیکی برای بهره‌مندی از کلاس‌های درس غیرحضوری مدارس، گوشی هوشمند و تبلت تهیه کنیم و تحویل دهیم.

انتهای پیام
captcha