استقرار 300 عالم در روستاهای همدان/ نیاز به افزایش پوشش تبلیغی
کد خبر: 3939118
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷

استقرار 300 عالم در روستاهای همدان/ نیاز به افزایش پوشش تبلیغی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان تصریح کرد: تقریباً 300 روستا در استان همدان عالم دارند که باید پوشش تبلیغی را افزایش دهیم.

استقرار 300 عالم در روستاهای همدان/ نیاز به افزایش پوشش تبلیغیمحمدهادی نظیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه در استان همدان هزار و صد روستا وجود دارد، گفت: بیش از نیمی از این روستاها دارای جمعیت بیش از 500 نفر هستند که باید پوشش تبلیغی داده شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط 300 روستا دارای عالم هستند، یادآور شد: باید 200 روستا را نیز پوشش تبلیغی دهیم تا به وضعیت مناسب برسیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۸۵ عالم مستقر در این روستاها هستند و مابقی روحانیون به دلیل نبود خانه عالم در روستای محل تبلیغ خود رفت و آمد می‌کنند، افزود: 180 نفر از این طلبه‌ها در خانه عالم و مابقی در خانه‌های اجاره‌ای، پایگاه‌های بسیج و یا مهمان اهالی روستا هستند.

نظیری با تأکید بر اینکه مستقر شدن عالم در روستاها کار بسیار اثرگذار و سرمایه‌گذاری مناسبی است، افزود: این باور غلطی است که عالم در روستا فقط باید به مسائل عبادی بپردازد، بر اساس مقایسه‌های انجام شده، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق، اختلافات، نزاع، اعتیاد و... در روستاهایی که عالم دارند کمتر از سایر روستاها است. بنابراین، اگر دولت در این زمینه سرمایه‌گذاری کند در اصل یک سرمایه‌گذاری ماندگار انجام داده است.

وی اظهار کرد: متأسفانه چند سال است که بودجه عمرانی برای ساخت خانه عالم تخصیص نیافته است و تنها سال گذشته 10خانه عالم با بهره‌مندی از بنیاد برکت یا کمک‌های مردمی ساخته شد.

انتهای پیام
captcha