توزیع ۵۳ هزار بسته بهداشتی در زنجان
کد خبر: 3939119
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴

توزیع ۵۳ هزار بسته بهداشتی در زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از توزیع 53 هزار بسته بهداشتی در زنجان خبر داد و گفت: طرح اعزام مبلغان جهادی مدافع سلامت نیز در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اجرا می‌شود.

توزیع 53 هزار بسته بهداشتی در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، 15 آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با شروع فصل سرما اوقاف برای کمک به نیازمندان در راستای تامین لوازم گرمایشی نیز اقدام کرده و تا کنون ۱۲ عدد بخاری نیز بین خانواده‌های نیازمند استان زنجان توزیع شده است.

وی از اعزام مبلغ به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در قالب همراه بیمار و مشاوره به بیماران، خبر داد و گفت: این مبلغان فعالیت‌هایی از جمله خدمت‌رسانی و کمک در قالب تغسیل و تکفین متوفیان را انجام می‌دهند که طرح اعزام مبلغان جهادی مدافع سلامت با بهره‌گیری از ظرفیت مبلغان اعزامی و بومی انجام می‌شود.

این مسئول با اشاره به اقدامات اداره کل اوقاف استان زنجان در راستای کنترل و مقابله با ویروس کرونا گفت: از ابتدای امسال تاکنون طی پنج مرحله تعداد ۵۳ هزار و ۹۷۰ پک بهداشتی شامل ماسک، مواد ضدعفونی کننده و دستکش جمعا به ارزش ۸۴۷ میلیون ریال برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۱۰۰ بسته معشیتی هرکدام به ارزش ۴۰۰ هزار تومان بین مستمندان شهرستان ابهر توزیع شده است و همچنین تعداد ۱۶۱ بسته معیشتی شامل برنج، روغن، ماکارونی، رب گوجه فرنگی و کنسرو ماهی در اختیار نیازمندان شهرستان قیدار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کرونا سالمندان بیشتر از معرض خطر هستند، بیان کرد: در راستای تکریم سالمندان مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال از عایدات اوقاف استان زنجان به مراکز نگهداری از سالمندان زنجان  و خدابنده اهدا شد.

کرمی یادآور شد: این اداره‌کل در امر پیشگیری از بیماری کرونا مشارکت فعالانه‌ای داشته است، به طوری که تالار احسان شهرستان خدابنده که در حال بهره‌برداری بود، به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی تجهیز و در اختیار بیمارستان امیرالمؤمنین خدابنده قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha