راه‌اندازی 70 هیئت مذهبی مجازی در زنجان
کد خبر: 3939432
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰

راه‌اندازی 70 هیئت مذهبی مجازی در زنجان

معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان از راه‌اندازی 70 هیئت مجازی خبر داد و گفت: تفسیر قرآن کریم و نهج‌البلاغه، منبر اخلاقی، احکام، مشاوره، قرائت قرآن، آموزش تجوید، کتابشناسی و اعمال روزانه و ادعیه از محورهای فعالیت این هیئت‌ها است.

راه‌اندازی 70 هیئت مذهبی مجازی در زنجانسکینه اسکندری، معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: پس از شیوع کرونا برای پیگیری فعالیت‌های شبکه تبلیغی و تقویت بعد معنوی جامعه اقدام به راه‌اندازی کانال‌ها و گروه‌های در فضای مجازی کردیم و برنامه‌ها در مناسبت‌های مختلف ماه رمضان و ماه محرم و سایر اقدامات روزمره در این بستر شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه پس از شیوع کرونا و عدم برگزاری مراسم تجمعی در مناسبت‌ها، جشن‌ها، اعیاد و عزاداری‌ها جامعه را دچار خلاء معنوی کرده است، ادامه داد: با این حال فضای مجازی بستر خوبی را برای پوشش بیشتر مخاطبان فراهم کرده و حتی از این طریق می‌توان افراد جدید را به حوزه‌های دینی جذب کرد که لازمه آن تهیه و تدوین محتوا متناسب با نیاز مخاطبان است.

این مسئول از راه‌اندازی 70 هیئت مجازی در استان خبر داد و گفت: خواهران حوزه‌های علمیه صوت و برنامه‌های مذهبی را در ساعت معین به گروه هئیت ارسال و از طریق پرسش و پاسخ دینی با مخاطبان خود ارتباط برقرار می‌کنند و به شبهات آن‌ها پاسخ می‌دهند.

معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان تفسیر قرآن کریم و نهج‌البلاغه، منبر اخلاقی، احکام، مشاوره، قرائت قرآن، آموزش تجوید، کتابشناسی و اعمال روزانه و ادعیه را از محورهای فعالیت مبلغان در گروه‌های شبکه‌های اجتماعی برشمرد و گفت: هر کدام از این فعالیت‌ها در سطوح مختلف انجام می‌شود و سعی داریم فرهنگ مطالعه را نیز در بین اقشار مختلف ترویج دهیم.

وی با تاکید بر لزوم به‌روزرسانی روش‌های تبلیغ بیان کرد: اکنون سطح آگاهی و ذائقه مردم نسبت به گذشته متفاوت شده است و باید فرهنگ دینی با توجه به شرایط امروز در جامعه گسترش یابد در غیراین صورت جوانان به شیوه‌های سنتی میل و رغبتی نشان نمی‌دهند.

اسکندری به اجرای طرح شهید سیلمانی در راستای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: یک گروه جهادی متشکل از طلاب حوزه علمیه برای حضور در نقاهتگاه‌ها آماده سازی شده است و حتی طلبه‌ها برای تغسیل و تدفین اموات نیز پیشقدم شدند.

انتهای پیام
captcha