کمبود محتوای دینی برای انتشار در فضای مجازی
کد خبر: 3963584
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
امام‌جمعه زنجان مطرح کرد؛

کمبود محتوای دینی برای انتشار در فضای مجازی

نماینده ولی‌ فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه به‌دلیل شیوع کرونا و لزوم پرهیز از اجتماعات باید از فضای مجازی برای برنامه‌های ماه رمضان استفاده کرد، گفت: گاهی بستر و مخاطب در فضای مجازی وجود دارد اما محتوای دینی مناسب برای انتشار کافی نیست.

کمبود محتوای دینی برای انتشار در فضای مجازیبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌ فقیه در استان زنجان، 22 فروردین‌ماه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی، اظهار کرد: در یک سال گذشته با ورود ویروس منحوس کرونا روبه‌رو بودیم که بسیاری از فعالیت‌ها را تحت تأثیر قرار داده است و تلاش‌های کادر درمان در این مدت برای مقابله با این ویروس قابل قدردانی است.

وی با اشاره به اینکه به‌دلیل شیوع گسترده ویروس در روزهای اخیر بر اساس دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا امکان برگزاری تجمعات وجود ندارد، تصریح کرد: به همین منظور برنامه‌های دینی و مذهبی نیز باید به سمت فضای مجازی سوق یابد تا هم خلأهای معنوی در جامعه جبران و هم از انتشار ویروس جلوگیری شود.

امام‌جمعه زنجان با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی که توصیه می‌شود دیدارها و ارتباطات به کمترین حد خود برسد فضای مجازی و رسانه بهترین گزینه است، یادآور شد: البته فضای مجازی نمی‌تواند جایگزین تمام و کمال فضای واقعی باشد اما می‌توان از آن برای ارتباط استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی، دسترسی آسان به محتوا و توان انتقال سریع پیام را برای مخاطب دارد، اظهار کرد: می‌توان از فضای مجازی برای پیشبرد اهداف استفاده کرد و حتی مخاطبان بیشتری را تحت پوشش قرار داد اما مخاطب‌شناسی، پرداختن به نیازهای روز جامعه و آگاهی‌بخشی به اقشار مختلف نیز باید مورد توجه باشد.

خاتمی با بیان اینکه بعد از اتمام کرونا و باز شدن مساجد نباید از ظرفیت رسانه و فضای مجازی غافل شد، تصریح کرد: یکی از مهمترین مسائلی که در باب فضای مجازی بیشتر با آن مواجه هستیم تولید محتوای مناسب است. گاهی بستر و مخاطب در فضای مجازی وجود دارد اما محتوایی برای انتشار نیست. بنابراین، انتظار می‌رود سازمان‌های فرهنگی و دینی مرتبط با این امر اقدام به تولید محتوای دینی کنند.

انتهای پیام
captcha