فراهم شدن امکان استعدادیابی از مناطق محروم زنجان در مسابقه «نسیم وحی»
کد خبر: 3941592
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳

فراهم شدن امکان استعدادیابی از مناطق محروم زنجان در مسابقه «نسیم وحی»

مدیر موسسه دارالقرآن کریم استان زنجان گفت: مسابقه قرآنی نسیم وحی برای استعدادیابی از نوجوانان برگزار می‌شود و این امکان فراهم شده بود که از همه شهرستان‌ها و روستاهای استان در آن شرکت کنند.

فراهم شدن امکان استعدادیابی از مناطق محروم زنجان در مسابقه «نسیم وحی»ولی‌الله رحیمی، مدیر موسسه دارالقرآن کریم استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، به اجرای طرح استعدادیابی قرآنی «نسیم وحی» اشاره کرد و گفت: فایل‌های بسیاری از نقاط مختلف استان برای شرکت در این برنامه به دست ما رسید که با پالایش و انتخاب آثار برتر در نهایت 40 نفر برای شرکت در این مسابقه دعوت شدند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون 15 برنامه با حضور 30 نوجوان از شهرهای مختلف استان و روستاهای تابعه زنجان ضبط شده است، بیان کرد: 5 قسمت برای مشخص شدن فینالیست‌ها باقی مانده است و حضور نوجوانان از شهرها و روستاهای مختلف نشان می‌دهد که در این برنامه زمینه استعدادیابی حتی در نقاط محروم و دورافتاده هم فراهم شده است.

این مسئول یادآور شد: علاوه بر امتیازی که متسابقین در مسابقه نسیم وحی کسب می‌کنند، یک فایل تلاوت الگو از محمد صدیق منشاوی به شرکت‌کنندگان داده می‌شود و فایل تلاوت خود را از منزل بر اساس این الگو برای ما ارسال می‌کنند که مجموع امتیاز شرکت‌کنندگان در هر دو تلاوت، 14 نفر برتر برای راهیبابی به مسابقه نهایی را تعیین می‌کند.

مدیر موسسه دارالقرآن کریم استان زنجان ابراز کرد: این برنامه از سوم مهرماه کلید خورده و تا 20 فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت و با توجه به استقبال گسترده و رضایت نسبی از این مسابقات صدا و سیمای مرکز زنجان در حال طراحی فصل دوم برنامه نسیم وحی است که جزئیات آن هنوز دقیق مشخص نشده ولی تلاش داریم در فصل‌های بعدی از استعدادهای دختران نیز استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کلاس‌های دارالقرآن زنجان به دلیل شیوع بیماری کرونا از حالت حضوری به شکل غیرحضوری درآمده و در بستر فضای مجازی آموزش‌های لازم به قرآن‌آموزان ارائه می‌شود و تا عادی شدن شرایط این روند ادامه می‌یابد.

رحیمی به برگزاری برنامه نسیم وحی در صفحه اینستاگرام دارالقرآن به نشانی zanjanquran1 اشاره کرد و افزود: این برنامه پنجشنبه‌ها ساعت 22 به شکل زنده پخش می‌شود و در آن از تلاوت قاریان و تفسیر حجت‌الاسلام محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی بهره‌مند می‌شویم.

انتهای پیام
captcha