تولید برنامه «نسیم وحی» برای استعدادیابی از نوجوانان زنجانی
کد خبر: 3926102
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸

تولید برنامه «نسیم وحی» برای استعدادیابی از نوجوانان زنجانی

مدیر مؤسسه دارالقرآن کریم زنجان از تولید برنامه «نسیم وحی» برای استعدادیابی از نوجوانان زنجانی و آشنایی جامعه با سوره «ملک» خبر داد.

تولید برنامه «نسیم وحی» برای استعدادیابی از نوجوانان زنجانیولی‌الله رحیمی، مدیر مؤسسه دارالقرآن کریم زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: برنامه قرآنی «نسیم وحی» با همکاری اوقاف و امور خیریه، دارالقرآن و صدا و سیما تولید می‌شود و پنج‌شنبه‌ها به مدت 35 دقیقه از شبکه اشراق به روی آنتن می‌رود.

وی تفسیر قرآن، آموزش روخوانی قرآن، مسابقه پیامکی، استعدادیابی و حضور 2 مهمان ویژه را از آیتم‌های برنامه تلویزونی نسیم وحی برشمرد و گفت: استعدادیابی فقط به مرکز زنجان مربوط نبوده بلکه علاقه‌مندان از همه شهرستان‌های استان می‌توانند فایل یک دقیقه‌ای از تلاوت خود را ارسال کنند و تلاوت‌های سطح متوسط به بالا به برنامه دعوت می‌شوند و تا کنون 14 نوجوان آثارشان تایید و ضبط برنامه انجام شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه سن زیر 16 سال ملاک شرکت در این جشنواره استعدادیابی است، ابراز کرد: متولدان 83 تا 86 در گروه «الف» و متولدان سال 86 به بعد در گروه «ب» جای می‌گیرند و این دو گروه با هم قیاس نمی‌شوند و فینالیست‌های آن‌ها جدا از هم هستند.

مدیر مؤسسه دارالقرآن کریم زنجان با اشاره به اینکه برنامه نسیم وحی در 20 قسمت ضبط می‌شود، ادامه داد: پس از پایان دور مقدماتی بین همه افراد داوری انجام و فینالیست‌ها مشخص می‌شود و قرار است در این دوره 40 نفر حضور داشته باشند و علاقه‌مندان می‌توانند فایل تلاوت خود را به شماره 09927755376 ارسال کنند.

وی یادآور شد: در بخش مهمان ویژه، از اساتید پیشکسوت و برجسته، خیران، واقفان، شخصیت‌های علمی جامعه و افرادی که در نقاط محروم به آموزش قرآن پرداختند، دعوت می‌شود تا تجربیات خود را با بینندگان به اشتراک بگذارند. محوریت این برنامه سوره ملک است و در هر قسمت یک آیه تلاوت و تفسیر می‌شود و سئوال پیامکی نیز از این آیه خواهد بود تا در پایان برنامه، افراد آشنایی کامل با سوره ملک پیدا کنند.

رحیمی تصریح کرد: هدف از اجرای طرح استعدادیابی، شناسایی استعدادها و ساماندهی آن‌ها در قالب گروه‌های ویژه است تا با برگزاری دوره‌های ماهانه و فصلی این نخبگان قرآنی پرورش یابند.

انتهای پیام
captcha