ثبت ۲۵ وقف جدید در زنجان
کد خبر: 3942613
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰

ثبت ۲۵ وقف جدید در زنجان

مدیرکل اوقاف زنجان از ثبت ۲۵ وقف جدید در سال جاری خبر داد و گفت: متأسفانه هیچ کدام از این وقف‌ها در حوزه قرآن نبود که لازم است خیران موقوفه‌هایی را برای این مهم در نظر بگیرند.

ثبت 25 وقف جدید در زنجانحجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: یکی از وظایف مهم سازمان اوقاف و امور خیریه ایجاد وقف‌های جدید براساس نیازهای روز جامعه است و این مهم با تشویق و ترغیب خیران از طریق اصحاب رسانه، مبلغان و افراد صاحب نفوذ در بین مردم اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به وجود بیش از 2 هزار و 800 موقوفه و 31 هزار رقبه در استان زنجان ابراز کرد: در سال ۹۹ تا این لحظه ۲۵ وقف جدید در نیت‌های مختلف ایجاد شده است که نیت واقفان متنوع بوده و عمدتاً خیرات و مبرات، کمک به فقرا و بهبود مسائل اجتماعی را در برمی‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه متأسفانه هیچ کدام از وقف‌های امسال در حوزه قرآنی نیست در حالی که بخش قرآن یکی از نیازهای ضروری استان به‌شمار می‌رود، تصریح کرد: بسترهای بسیار خوبی برای فعالیت‌های قرآنی در استان زنجان وجود دارد که نیازمند حمایت هستند و یکی از راه‌های حمایت ایجاد وقف‌های جدید قرآنی است.

مدیرکل اوقاف استان زنجان تأکید کرد: از همه مردم و خیران دراین استان برای ایجاد وقف‌های قرآنی دعوت می‌کنیم؛ چرا که اساس زندگی ما قرآن است و با رونق قرآن در جامعه ما به سعادت و رستگاری می‌رسیم و جامعه از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌ماند.

وی یادآور شد: ۱۸ درصد نیات واقفان به حوزه سلامت اختصاص دارد و ۶۰ درصد نیات به امام حسین(ع) در حوزه‌هایی همچون اطعام و عزاداری مرتبط است و امسال از محل موقوفات مرتبط بسته‌های بهداشتی و معیشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است.

کرمی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از فعالیت‌های سازمان اوقاف به امور فرهنگی اختصاص دارد، عنوان کرد: توسعه فرهنگ وقف از اهمیت بالایی برخوردار است و هزینه و اداره موقوفات بر اساس نیت واقف انجام می‌شود؛ از اینرو سازمان، خود را ملزم به حفظ موقوفات می‌داند و برای این کار از طرح‌هایی همچون امین موقوفات استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: احیای حقوق موقوفات از رسالت‌های مهم این سازمان است و در بخش حقوقی اوقاف، اجرای طرح شناسایی موقوفات مجهول، تبدیل اسناد مالکیت قدیمی به سند تک برگی جدید، اجرای طرح جمع‌آوری اسناد وقفی نزد اشخاص حقیقی و حقوقی و ثبت وقف‌های جدید و نیز تنظیم اسناد اجاره رقبات، موقوفات و بقاع متبرکه در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام
captcha