وقف تجهیزات پزشکی در بیمارستان بهمن زنجان
کد خبر: 3954125
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸

وقف تجهیزات پزشکی در بیمارستان بهمن زنجان

معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از وقف تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: یک دستگاه ونتیلاتور به ارزش بیش از 300 میلیون تومان در بیمارستان بهمن زنجان وقف و نصب شده است.

وقف تجهیزات پزشکی در بیمارستان بهمن زنجاننعمت احمدی، معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: دو شرکت صنعتی یک دستگاه ونتیلاتور را خریداری کرده و برای استفاده بیماران در بیمارستان بهمن زنجان وقف کردند که ارزش این دستگاه تنفسی بیش از ۳۰۰ میلیون تومان و ارزش دستگاه کمک تنفسی نیز بیش از ۵۰ میلیون تومان است.

وی با اشاره به اینکه 18 درصد از موقوفات استان زنجان به حوزه دارو و درمان اختصاص دارد، بیان کرد: این دستگاه‌ها اکنون در این بیمارستان نصب شده و آماده ارائه خدمات به بیماران دارای مشکل تنفسی به‌ویژه در ایام بیماری کرونا است.

این مسئول یادآور شد: پیش از این نیز چاه‌های آب برای آبیاری زمین‌های کشاورزی در زنجان وقف شده بود و در روستای ته‌دره از توابع شهرستان طارم نیز یک طرح اقتصادی برای زیتون‌کاری و ایجاد اشتغال در دست اقدام است.

معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره‌ کل اوقاف استان زنجان ابراز کرد: امسال سهام بورس به ارزش یک میلیارد ریال با نیت برگزاری مراسم تعزیه‌‌داری و جشن‌های اعیاد مرتبط با ائمه اطهار(ع) وقف شده و یک منزل مسکونی نیز برای فعالیت‌های قرآنی به دارالقرآن زنجان وقف شده است.

وی تصریح کرد: طرح شناسایی موقوفات مجهول، تبدیل اسناد مالکیت قدیمی به سند تک برگی جدید، اجرای طرح جمع‌آوری اسناد وقفی نزد اشخاص حقیقی و حقوقی و ثبت وقف‌های جدید و نیز تنظیم اسناد اجاره رقبات موقوفات و بقاع متبرکه از دیگر وظایف و برنامه‌های این بخش است.

احمدی با اشاره به تعامل با مراجع قضایی برای احیای حقوق موقوفات و برگزاری کارگروه‌ها و نشست‌ها اشاره کرد و افزود: سنددار کردن ۱۵۰۰ فقره از موقوفات و رقبات آن‌ها و سنددار کردن ۳۵ مورد از بقاع متبرکه از برنامه‌های مهم این اداره است.

انتهای پیام
captcha