مكتب سلیمانی را فقط در جهاد و شهادت خلاصه نكنیم / حاج قاسم انیس با قرآن بود
کد خبر: 3944716
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۴

مكتب سلیمانی را فقط در جهاد و شهادت خلاصه نكنیم / حاج قاسم انیس با قرآن بود

مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با بیان اینكه نمی‌توان مكتب حاج قاسم را فقط در جهاد، شهادت و مبارزه خلاصه كرد بلكه مكتبش معارف قرآن بود، گفت: بسیاری از سخنرانی‌ها و موضع‌گیری‌ها و رفتارهای شهید سلیمانی برگرفته از آموزه‌های قرآن بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد محمدی‌پور، مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به ویژگی‌های مكتب شهید سلیمانی، گفت: مكتب حاج قاسم زوایای مختلفی دارد و نمی‌توان تنها از یك زوایه به این مكتب نگاه كرد.

وی، مكتب شهید سلیمانی را مكتبی فراگیر و جامع توصیف كرد و افزود: این مفهوم بدان معناست كه می‌توان مكتب شهید سلیمانی را در زمینه‌های مختلف مورد بررسی و كنكاش قرار داد. این مكتب برگرفته از مكتب اهل بیت(ع)، شهادت، رمضان، عاشورا، قرآن و انبیا و اولیای الهی است و همه این مكاتب در مكتب حاج قاسم خلاصه می‌شود.

محمدی‌پور، بیان كرد: اگر بخواهیم سیره پیامبر(ص)، اخلاق، رفتار، منش، گفتار و كردار آن حضرت یا حضرت علی(ع) را در عرصه جهاد، شهادت و یا عاشورای امام حسین(ع) و همچنین مدارا با مردم امام حسن(ع) را مشاهده كنیم همه این‌ها را می‌توانیم در مكتب سلیمانی پیدا كنیم.

مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس، ادامه داد: زوایای شخصیتی این مرد بزرگ برگرفته از تعالیم بلند اسلام، قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است كه تمام این‌ها مكتب سلیمانی را می‌سازند.

وی با بیان اینكه مكتب نورانی شهید سلیمانی چیزی جز مكتب ائمه هدی نیست و می‌توانیم راه بلند و نورانی حاج قاسم را در زوایای گوناگون ببینیم، گفت: نمی‌توان مكتب حاج قاسم را تنها در جهاد و شهادت و مبارزه خلاصه كرد بلكه مكتب او مكتب معارف قرآن بود.

محمدی‌پور با تصریح اینكه بسیاری از سخنرانی‌ها و موضع‌گیری‌ها و رفتارهای شهید سلیمانی برگرفته از آموزه‌های قرآن بود و در حقیقت این شخص بزرگوار قرآن را سرلوحه امور خود قرار داده بود، افزود: در واقع این حنیف و انیس با قرآن بودن باعث می‌شود كه مكتب سلیمانی پا بگیرد زیرا وقتی درس‌ها و عبرت‌ها و تفاسیر آن‌ها از بطن قرآن گرفته شود، نهایتاً تبدیل به مكتبی می‌شود كه برای تمام انسان‌ها كارساز و راهگشاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود وصیت‌نامه حاج قاسم را منطبق بر بیانیه گام دوم انقلاب و جامع‌الاطراف توصیف كرد و ادامه داد: همان‌طور كه وصیت‌نامه امام(ره) سیاسی، الهی و فرهنگی بود و در همه عرصه‌ها حرف برای گفتن داشت، وصیت‌نامه حاج قاسم هم كه همان مكتب سلیمانی با زوایای دقیق‌تر است، سیاسی و الهی و فرهنگی است و باید این وصیت‌نامه را چراغ راه هدایت خود قرار دهیم و عامل به منویات حاج قاسم باشیم.

انتهای پیام
captcha