دیدار رئیس‌جمهور عراق با رئیس حشدالشعبی دو روز پس از تحریم آمریکا
کد خبر: 3946916
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸

دیدار رئیس‌جمهور عراق با رئیس حشدالشعبی دو روز پس از تحریم آمریکا

دو روز پس از اینکه آمریکا نام «فالح الفیاض»، رئیس سازمان حشدالشعبی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد، رئیس‌جمهور عراق در دیداری دوستانه با الفیاض به بحث و تبادل نظر درباره مسائل امنیتی این کشور پرداخت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری دولتی عراق (اینا)، دفتر «برهم صالح»، رئیس‌جمهور عراق عصر امروز (یک شنبه) با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد که وی در کاخ «السلام» شهر بغداد، پذیرای «فالح الفیاض»، رئیس سازمان حشد الشعبی بوده است.

بر اساس این بیانیه، صالح الفیاض در دیدار خود به بررسی آخرین تحولات امنیتی عراق پرداخته و بر لزوم تقویت اقتدار دولت و دستگاه‌های امنیتی در تحقق امنیت و ثبات و همچنین احترام به حاکمیت این کشور و عدم پذیرش دخالت بیگانگان در امور داخلی آن تأکید کردند.

در دیدار رئیس‌جمهور عراق و رئیس حشد الشعبی، اهمیت ادامه تلاش امنیتی در مبارزه با تروریسم و تعقیب هسته‌های داعش که برای بر هم زدن ثبات در برخی مناطق در تلاش هستند و همچنین تقویت اقتدار دولت و دستگاه‌های امنیتی در حفاظت از امنیت شهروندان نیز مورد تأکید قرار گرفت.

این در حالی است که وزارت خزانه‌داری آمریکا دو روز پیش (جمعه) نام الفیاض را به اتهام نقض حقوق بشر و سرکوب تظاهرات‌کنندگان عراقی در ماه اکتبر سال ۲۰۱۹ میلادی به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده و مدعی شده بود که حشد الشعبی به تعدی علیه فعالان و افراد خواهان برگزاری انتخابات شفاف ادامه می‌دهد.

روز گذشته وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای، ضمن ابراز شگفتی از تحریم رئیس حشد الشعبی و حمایت از وی تأکید کرد که این تصمیم یک غافل‌گیری غیر قابل قبول به شمار می‌آید.
انتهای پیام
captcha