اهمیت تربیت فرزند در سیره حضرت زهرا(س)
کد خبر: 3948333
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

اهمیت تربیت فرزند در سیره حضرت زهرا(س)

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدتقی غروی با اشاره به اهمیت تربیت فرزند در سیره حضرت زهرا(س)، گفت: امروز کانون خانواده‌ در اروپا در حال متلاشی شدن است و دشمن نیز به‌دنبال فروپاشی بنیان خانواده‌ها در کشورهای اسلامی است. در مکتب اهل بیت(ع) تربیت خوب فرزند اهمیت زیادی دارد، اما دشمن این نوع تربیت را نمی‌خواهد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدتقی غروی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، 28 دی‌ماه در مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا(س) که در مسجد گلشن برگزار شد، با اشاره به روایت سفینه، گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «إِنَّمَا مَثَلُ أَهْلِ بَیتِی فِیکُمْ کَمَثَلِ سَفِینَةِ نُوحٍ، مَنْ دَخَلَهَا نَجَی، وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْهَا غَرِقَ»؛ مَثل اهل بیت من، مانند کشتی نوح(ع) است.

وی با اشاره به عظمت حضرت زهرا(س) نزد دشمنان اهل بیت(ع)، اظهار کرد: عظمت حضرت زهرا(س) به حدی است که علما و مراجع معظم تقلید در عزای فاطمیه با پای برهنه شرکت می‌کنند، که این سرّی دارد. اما دشمنان نیز به این عظمت معترف هستند تا جایی که حتی بنی‌امیه هم درباره حضرت زهرا(س) جملاتی را گفته‌اند، از جمله عمر بن عبدالعزیز که از خلفای بنی‌امیه است، گفته است زهرا(س) نفرین کرده است و غضب زهرا(س) غضب خداست.

حجت‌الاسلام غروی با اشاره به اهمیت تربیت فرزند در سیره حضرت زهرا(س)، گفت: امروز کانون خانواده‌ در اروپا در حال متلاشی شدن است و دشمن نیز به‌دنبال فروپاشی بنیان خانواده‌ها در کشورهای اسلامی است. در مکتب اهل بیت(ع) تربیت خوب فرزند اهمیت زیادی دارد، اما دشمن این نوع تربیت را نمی‌خواهد.

وی افزود: حضرت زهرا(س) وقتی امام حسن(ع) از مجلس پیامبر(ص) بر می‌گشت، یک صندلی برای امام حسن(ع) می‌گذاشت و می‌فرمود روی این صندلی بنشین و هر چه پیامبر(ص) گفته است را بیان کن، و امام حسن(ع) نیز همه چیز را بیان می‌کرد و حضرت زهرا(س) هم با دقت گوش می‌داد که امام حسن(ع) چه شنیده و چه یاد گرفته است؛ تا این حد حضرت در تربیت فرزندان دقت داشتند.

این استاد حوزوی تأکید کرد: شما پیروان فاطمی نیز باید این‌گونه حواستان به تربیت فرزندانتان باشد؛ فرزندان باقیات صالحات شما هستند، باید مراقب باشید آن‌ها را برای تربیت نزد چه کسی می‌فرستید و چه چیزی به آنها آموزش داده می‌شود.

حجت‌الاسلام غروی با اشاره به علت گریه‌های شبانه‌روزی حضرت زهرا(س)، گفت: این گریه‌های حضرت زهرا(س) به خاطر بیراهه رفتن و گمراه شدن امت بود.

امیرمحسن سلطان‌احمدی

انتهای پیام
captcha