افتتاح دبیرخانه پایگاه مجازی گفتمان‌های دینی آموزش و پرورش در فارس
کد خبر: 3949535
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶

افتتاح دبیرخانه پایگاه مجازی گفتمان‌های دینی آموزش و پرورش در فارس

طی مراسمی دبیرخانه كشوری پایگاه مجازی گفتمان‌های دینی به‌ میزبانی آموزش و پرورش استان فارس افتتاح شد و به‌ صورت رسمی آغاز به‌كار كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم افتتاح دبیرخانه كشوری پایگاه مجازی گفتمان‌های دینی به‌ میزبانی آموزش و پرورش استان فارس امروز، 5 بهمن‌ در شیراز برگزار شد.

فرهاد اسماعیلی، مدیركل آموزش و پرورش فارس در این مراسم گفت: دبیرخانه کشوری پایگاه مجازی گفتمان‌های دینی در راستای توسعه و تعمیق سه منشور نورانی قرآن، عترت و نماز به اداره‌كل آموزش و پرورش فارس واگذار شده است و این دبیرخانه تحت نظارت معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌ کل در اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس فعالیت می‌كند.

وی گفتمان دینی را یكی از اصیل‌ترین گفتمان‌های مورد نیاز دانش‌آموزان برشمرد و گفت: با استمرار شیوع ویروس کرونا این احتمال می‌رفت که بحث‌های پرورشی مغفول بماند اما با تلاش حوزه معاونت پرورشی وزارت متبوع در سطح استان‌ها این فعالیت‌ها نه تنها کم‌رنگ نشد بلکه پررنگ‌تر هم شدند.

اسماعیلی تأكید كرد: هر اتفاقی در فضای مدرسه به‌ عنوان کانون تربیتی محله بیافتد، قطعاً مؤثرتر خواهد بود اما شاهد بودیم در شرایط بحران استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها صورت گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با یادآوری اینكه رهبر معظم انقلاب ضرورت ورود به عرصه فعالیت‌ها در فضای مجازی را به‌ عنوان یکی از مباحث مهم مطرح کردند، گفت: در این راستا وزارت آموزش و پرورش در این عرصه بزرگ و پیچیده به جد و عالمانه وارد شد و در تمام استان‌ها فعالیت‌های خوبی صورت گرفت.

وی با اشاره به اقدامات خوب حوزه پرورشی در استان فارس گفت: اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس نیز در ایام شیوع كرونا 17 کانال تخصصی در حوزه گفتمان‌های دینی راه‌اندازی كرد.

اسماعیلی در پایان ابراز امیدواری كرد: با بهره‌گیری از تجربیات و همکاری رابطین 32 استان برای فعالیت‌های فراگیر و مستمر به‌صورت تخصصی در این دبیرخانه و با استفاده از تجاربی که در استان فارس و شهر شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل بیت در خصوص مباحث دینی، قرآن و عترت وجود دارد، بتوانیم یک گفتمان اصیل دینی و اثرگذار را که نیاز جامعه جهانی است، ترویج دهیم.

انتهای پیام
captcha