«بابا منیر» ممسنی صاحب كتابخانه شد
کد خبر: 3952437
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱

«بابا منیر» ممسنی صاحب كتابخانه شد

همزمان با ایام‌الله دهه فجر، مراسم افتتاح كتابخانه عمومی شهر بابا منیر از توابع شهرستان ممسنی استان فارس كه شهری بدون كتابخانه بوده است، برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی كتابخانه‌های عمومی فارس، همزمان با ایام‌الله دهه فجر، آیین افتتاح کتابخانه شهر بابامنیر شهرستان ممسنی با حضور معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استانداری، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس، معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس، فرماندار ممسنی؛ شهردار و اعضای شورای شهر بابامنیر، مسئولان شهرستان و بخش ماهور میلاتی، خیرین و جمعی از مردم فرهنگ دوست بابامنیر امروز، 18 بهمن‌ماه برگزار شد.

سیداحمد احمدی‌زاده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر و یاد امام و شهیدان گفت: هر چقدر در حوزه فرهنگ کتاب و کتابخوانی هزینه شود، سرمایه‌گذاری است و باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می شود.

وی، افزایش کتابخوانان در جامعه را امری مهم و ضروری دانست و ضمن قدردانی از همکاری کتابخانه‌های عمومی و مسئولان شهرستان برای ایجاد کتابخانه، گفت: امیدواریم مردم بابامنیر به ویژه جوانان و دانش‌آموزان حداکثر استفاده و بهره‌برداری از کتاب و کتابخوانی را داشته باشند.

مهدی ظهرابی، معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های کتابخانه‌های عمومی فارس نیز در این آیین ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر و تبریک میلاد حضرت زهرا(س)، شهرستان ممسنی را از جمله شهرستان‌های فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: شهر بابامنیر از جمله شهرهای فاقد کتابخانه استان بود که خوشبختانه کتابخانه عمومی این شهر با همکاری شورا، شهرداری و خیرین به بهره‌برداری رسید.

وی ضمن اشاره به مصوبات انجمن کتابخانه‌های عمومی استان مبنی بر توجه به شهرهای فاقد کتابخانه گفت: امروز یکی دیگر از شهرهای فاقد کتابخانه استان کتابخانه‌دار شد؛ همچنین در دهه مبارک فجر، کتابخانه عمومی شهر مبارک‌آباد از دیگر شهرهای فاقد کتابخانه استان به بهره‌برداری رسیده و در یک شهر دیگر پروژه کتابخانه عمومی کلنگ‌زنی می‌شود.

ظهرابی گفت: امیدواریم که شهر خومه زار دیگر شهر فاقد کتابخانه شهرستان ممسنی نیز در آینده‌ای نزدیک با همکاری فرماندار و مسئولین محلی کتابخانه‌دار شود و شاهد این باشیم که هیچ شهر فاقد کتابخانه‌ای در شهرستان ممسنی وجود نداشته باشد.

انتهای پیام
captcha