تربیت 600 حافظ قرآن در زنجان به روش آموزش مجازی
کد خبر: 3952985
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰

تربیت 600 حافظ قرآن در زنجان به روش آموزش مجازی

مسئول امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به تغییر شیوه‌های آموزشی به دلیل شیوع کرونا گفت: امسال 600 حافظ قرآن به روش مجازی آموزش داده شده است.

تربیت 600 حافظ قرآن در زنجان به روش آموزش مجازیحجت‌الاسلام اسماعیل مرادخانی، مسئول امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: این اداره توسط موسسات قرآنی موفق به تربیت 1500 حافظ قرآن کریم در سال 98 شده و در سال 99 نیز که به دلیل شیوع کرونا امکان برگزاری کلاس‌های حضوری نیست، با استفاده از آموزش مجازی 600 حافظ تربیت کرده است.

وی با اشاره به مزایا و معایب آموزش مجازی ابراز کرد: شیوع کرونا تعداد قرآن‌آموزان در موسسات را کاهش داده است اما آموزش مجازی امکان بهره‌مندی افراد در شهرستان‌های مختلف از اساتید برجسته را فراهم می‌کند و برنامه‌ریزی شده است تا دوره‌های مجازی برای تقویت رشته‌های مختلف برگزار شود. طرح ساماندهی داوران قرآن نیز در سازمان اوقاف و امور خیریه در حال پیگیری است.

این مسئول با اشاره به اینکه در دو سال گذشته 36 مسابقه قرآن در رشته‌های حفظ، ترتیل، معارف قرآن کریم و اذان برای بزرگسالان ویژه خانم‌ها و آقایان برگزار شده است، بیان کرد: توسعه کمی و کیفی مسابقات نیاز به بودجه‌های بیشتر دارد و متاسفانه با اعتبارات اندکی که در اختیار است، نمی‌توان بیش از انتظار داشت.

مسئول امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در سال‌های اخیر 14 نفر از فعالان قرآنی استان زنجان به مرحله کشوری مسابقات قرآن راه یافتند، یادآور شد: در فینال مسابقات سراسری قرآن اوقاف و امور خیریه امسال مستابقین زنجانی موفق به کسب رتبه‌ نشدند که این امر دلایل مختلفی دارد و می‌توان به تک‌مرحله‌ای شدن فینال و بازماندن برخی از فعالان قرآنی از ثبت‌نام اشاره کرد.

وی به  تاسیس پنج مرکز قرآنی در بقاع متبرکه استان اشاره کرد و گفت: مراکز افق امامزادگان فعالیت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی را دنبال می‌کنند که از مهمترین آن‌ها توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی است که امیدواریم با فروکش کردن کرونا بتوانیم جوانان بیشتری را به این محیط‌ها جذب کنیم.

مرادخانی برگزاری بیش از 300 محافل انس با قرآن کریم را از دیگر فعالیت‌های این واحد در دو سال اخیر دانست و افزود: وقف مصحف شریف، چاپ و توزیع 500 جلد قرآن کریم، اجرای 1036 برنامه تبلیغی و ترویجی قرآن کریم در بقاع متبرکه، حمایت از موسسات قرآنی و مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزی و حمایت از برگزاری حفظ قرآن کریم در زندان‌های استان زنجان از دیگر اقدامات مهم است.

انتهای پیام
captcha