كمك یك هزار میلیارد تومانی خیران استان فارس به نیازمندان
کد خبر: 3954505
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶

كمك یك هزار میلیارد تومانی خیران استان فارس به نیازمندان

استاندار فارس با اشاره به پیشگامی خیران این استان در امورات خیر گفت: خیران استان فارس یک هزار میلیارد تومان برای تهیه بسته‌های حمایتی معیشتی، درمانی، کمک به تهیه لوازم مورد نیاز بیمارستان‌ها، اجاره مغازه‌ها و تولید ماسک کمک کرده‌اند.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، 28 بهمن‌ماه در جلسه تقدیر از خیران استان که با حضور معاون اول رئیس جمهور به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه یک‌هزار و 100 خیریه و سازمان مردم نهاد در استان فارس فعال هستند، گفت: اولین سیستم درمانی(بیمارستان نمازی) و اولین سیستم آبرسانی بهداشتی شیراز خیریه توسط مرحوم نمازی احداث شد.

وی با یادآوری اینكه کمک‌رسانی در سیل نوروز سال 98 و کمک به نیازمندان در همه‌گیری کرونا از جمله جلوه‌های مهم مشارکت خیران در کمک‌رسانی به مردم بوده است، افزود: خیران استان فارس یک هزار میلیارد تومان برای تهیه بسته‌های حمایتی معیشتی، درمانی، کمک به تهیه لوازم مورد نیاز بیمارستان‌ها، اجاره مغازه‌ها و تولید ماسک کمک کرده‌اند.

رحیمی با بیان اینکه 40 هزار تبلت و گوشی، بسته‌های معیشتی و بهداشتی و درمانی و لوازم مورد نیاز بیمارستان‌ها توسط خیرین استان فارس تهیه و اهدا شده است، ادامه داد: 150 میلیارد تومان لوازم‌التحریر و پوشاک دانش‌آموزان و یک‌هزار و 450 میلیارد تومان در زمینه تأمین سلامت، ساخت بیمارستان‌ها، تأسیس درمانگاه و خانه‌های بهداشت روستایی و اقامتگاه همراه بیمار، ساخت پایگاه اورژانس و توسعه مراکز آموزش پزشکی در مناطق محروم هزینه کرده‌اند.

استاندار فارس با اشاره به اینکه خیران این استان در زمینه ساخت مسکن، محیط زیست، توسعه کارآفرینی، ازدواج و اشتغال جوانان به‌ویژه در روستاها خدمات زیادی داشته‌اند، گفت: 38 کیلومتر راه روستایی با هزینه 100 میلیارد تومان توسط خیرین ساخته شده است و در زمینه حفر چاه و توسعه خطوط انتقال آب مناطق محروم نیز مبلغ 300 میلیارد تومان توسط خیرین اهدا شده است.

وی بیان اینکه 146 هزار متر مربع مدرسه با 440 میلیارد تومان توسط خیران مدرسه‌ساز در استان فارس ساخته شده است، افزود: همچنین شش هزار و 860  مترمربع مسجد با هزینه بالغ بر 500 میلیارد تومان نیز توسط خیران مسجدساز در استان فارس احداث شده است.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با تقدیر از عملکرد خیرین مناطق جنوبی استان، گفت: در شهرستان لار بنیاد نیک‌اندیشان هاشمی‌زاده بالغ بر 156 میلیارد تومان در حوزه‌های سلامت، آموزش و اشتغال هزینه کرده است.

رحیمی با بیان اینکه خانواده راستی نیز 150 میلیارد تومان در زمینه سلامت و ورزش هزینه کرده‌اند، ادامه داد: خانواده‌های سلجوقی و عسکری 45 میلیارد تومان در زمینه احداث مسجد و منازل محرومین در مناطق جنوبی استان فارس هزینه کرده‌اند.

وی با تصریح اینكه در شهرستان گراش خیران بالغ بر 100 میلیارد تومان برای تأسیس مرکز ناباروری و مراکز آموزشی، آسفالت راه‌ها، پارک بانوان و بسته‌های حمایتی هزینه کرده‌اند، افزود: در شهرستان خنج، خیران 40 میلیارد تومان برای احداث مراکز بهداشتی و درمانی هزینه کرده‌اند.

استاندار فارس بیان كرد: در شهرستان اوز نیز 150 میلیارد تومان در امور خیریه توسط نیک‌اندیشان این شهرستان هزینه شده است.

انتهای پیام
captcha