رسالت اصلی مؤسسات قرآنی، ترویج سبک زندگی اسلامی است
کد خبر: 3955543
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸

رسالت اصلی مؤسسات قرآنی، ترویج سبک زندگی اسلامی است

مدیر مؤسسه مهر تابان مهدوی گفت: رسالت اصلی مؤسسات قرآنی، ترویج فرهنگ قرآن یا همان سبک زندگی اسلامی است و با توجه به نیاز شدید جامعه به این مقوله، کمیت و کیفیت فعالیت‌ها و اقدامات مؤسسات در خصوص سبک زندگی اسلامی باید گسترش پیدا کند.

رسالت اصلی مؤسسات قرآنی، ترویج سبک زندگی اسلامی است

حمیدرضا تاجی، مدیر مؤسسه مهر تابان مهدوی، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، درباره فعالیت‌های این مؤسسه در زمینه سبک زندگی قرآنی، اظهار کرد: سبک زندگی قرآنی، اصل آموزش‌های مؤسسه مهر تابان مهدوی را تشکیل می‌دهد، چون بیشتر رویکرد تربیتی را دنبال می‌کنیم. تاکنون نیز دوره‌هایی برای بانوان و دختران جوان برگزار کرده‌ایم و انتخاب این دو قشر به دلیل تأثیرگذاری بیشتر آنها بر خانواده بوده است. ضمن اینکه دوره سبک زندگی اسلامی برای بانوان در سال جاری تمام شده، ولی دوره مخصوص نوجوانان به صورت مجازی در حال برگزاری است.


بیشتر بخوانید: 


وی افزود: علاوه بر این دوره‌ها، کتابی نیز در زمینه سبک زندگی اسلامی تدوین کرده‌ایم که در آستانه چاپ قرار دارد و به‌نوعی دستورالعمل برنامه‌های مؤسسه محسوب می‌شود. دوره‌های قبلی بدون کتاب ولی با همین محتوا تدریس شده است و تعدادی مربی نیز تربیت کرده‌ایم که در برخی مراکز مشغول فعالیت هستند. برای قشر نوجوان نیز برنامه‌ای تدوین کرده‌ایم که علاوه بر آموزش تئوریک معارف اسلامی، مهارت‌های زندگی را که با بحث سبک زندگی اسلامی مرتبط است نیز فرامی‌گیرند.

مدیر مؤسسه مهر تابان مهدوی استقبال از دوره‌های سبک زندگی اسلامی را مطلوب خواند و گفت: به دلیل ظرفیت محدود مؤسسه به‌لحاظ تعداد افراد شرکت‌کننده در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی و تأکید بر کیفیت و بازدهی آموزش‌ها، به‌محض انتشار فراخوان یک دوره، ظرفیت آن تکمیل می‌شود و دیگر قادر به ثبت‌نام جدید نیستیم. میزان استقبال نشان می‌دهد که مردم به‌شدت به این موضوع نیاز دارند.

تاجی تصریح کرد: واقعیت این است که قرآن کتاب زندگی محسوب می‌شود و سبک زندگی اسلامی همان آموزه‌های قرآنی است و اگر رسالت اصلی مؤسسات دینی را ترویج فرهنگ قرآن در نظر بگیریم، به‌معنای همان ترویج سبک زندگی اسلامی است و این موضوع، بخش عمده کار این مؤسسات را تشکیل می‌دهد. آنچه در جامعه به چشم می‌خورد، این است که نیاز به سبک زندگی اسلامی به‌شدت وجود دارد و اگرچه اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است، ولی به‌لحاظ کمیت و کیفیت باید این اقدامات را گسترش داد تا بتوان پاسخگوی نیازهای عمومی بود.

 

انتهای پیام
captcha