مشارکت اوقاف زنجان در تأمین ۳۸۰ جهیزیه
کد خبر: 3957086
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸

مشارکت اوقاف زنجان در تأمین ۳۸۰ جهیزیه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به کمک‌های مؤمنانه پس از شیوع کرونا گفت: اوقاف زنجان در تأمین ۳۸۰ جهیزیه برای زوج‌های جوان مشارکت کرده است.

مشارکت اوقاف زنجان در تامین 380 جهیزیهبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، 12 اسفندماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این سازمان با توجه به وظایف شرعی و قانونی خود و با توجه به نیات واقفان نسبت به کمک به نیازمندان اقدام می‌کند و این کمک‌ها از زمان آغاز شیوع کرونا پر رنگتر شده است.

این مسئول از مشارکت مالی اوقاف استان زنجان در طرح تأمین ۳۸۱ فقره جهیزیه به زوج‌های جوان استان زنجان از عواید موقوفات خبر داد و گفت: بخشی از این مساعدت به‌صورت مالی و بخشی نیز تامین برخی اقلام فرهنگی جهیزیه بوده است که در مجموع بیش از 700 میلیون ریال هزینه کرده است.

وی تصریح کرد: سعی این سازمان هماره پیشتازی در کارهای خیر و عام‌المنفعه بوده است و درآمد موقوفات استان بر طبق نیات واقفان نیک‌اندیش هزینه می‌شود، بنابراین بخشی ازین درآمدها که با نیت خیرات و مبرات و مساعدت به افراد و خانواده‌های کم‌بضاعت است همیشه در این راه صرف شده و خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان بیان کرد: این طرح به همت خیران استان و اجرای میدانی سپاه استان زنجان و سایر ارگان‌ها و نهادهای خیریه در سطح استان در حال اجرا است و به زودی این جهیزیه‌ها به زوج‌های جوان اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته در ایام نوروز طرح آرامش بهاری با برپایی خیمه‌های معرفت در جوار امامزادگان اجرا می‌شد، بیان کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا این امکان فراهم نشد و برای نوروز سال 1400 نیز برنامه‌ریزی‌ها باید مطابق با دستورالعمل ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا انجام شود.

کرمی یادآور شد: امسال در فضای مجازی مسابقات فرهنگی و قرآنی برگزار شد که بیش از 20 استان در آن شرکت کردند و تجربه خوبی برای استفاده از ظرفیت فضای مجازی در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی بود که امیدواریم بتوانیم با رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت برای آینده نیز طرح‌های باکیفتی اجرا کنیم.

 

انتهای پیام
captcha