هزینه 70 میلیارد ریالی اوقاف زنجان در کمک‌های مؤمنانه
کد خبر: 3957437
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲

هزینه 70 میلیارد ریالی اوقاف زنجان در کمک‌های مؤمنانه

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌ کل اوقاف زنجان گفت: از ابتدای امسال بیش از 70 میلیارد ریال برای اهدای سبدهای معیشتی کمک‌های مؤمنانه از محل درآمد موقوفات استان زنجان مطابق نیات واقفان هزینه شده است.

هزینه 70 میلیارد ریالی اوقاف زنجان در کمک‌های مومنانهبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام موسی موسوی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه زنجان، 13 اسفندماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای امسال بیش از 70 میلیارد ریال در بحث اهدای سبدهای معیشتی کمک‌های مومنانه از محل درآمد موقوفات استان زنجان مطابق نیات واقفان به اقشار مختلف مردم و خانواده‌های کم‌بضاعت صرف شده است.

وی ادامه داد: به تازگی بیش از 80 بسته معیشتی به ارزش بیش از 250 میلیون ریال به سالمندان گرانقدری که جزو مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان هستند، اهدا شد و همه تلاش خود را به‌کار می‌گیریم تا در شرایطی که معیشت مردم با مشکل مواجه شده، از آلام مردم بکاهیم.

این مسئول تصریح کرد: اوقاف استان زنجان حضور فعالی در بحث‌های خیر و کمک‌های مومنانه داشته است و طی امسال نیز به جهت مشارکت هرچه بیشتر در این امر و استفاده از ظرفیت عظیم مردم و خیران استان شورای هماهنگی امور خیریه نیز تشکیل داده و جلسات این شوراها به صورت منظم به منظور هم‌افزایی، مشارکت و هماهنگی همه ارگان‌های دخیل در کار خیر ادامه دارد که امید است به بهبود خدمت‌رسانی امور خیریه به مردم شریف استان منجر شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه ازدواج و تامین جهیزیه برای دختران بی‌بضاعت از نیازهای اساسی امروز وقف در این استان است که همراهی خیران را طلب می‌کند، بیان کرد: در همین راستا طرح پیوند آسمانی با هدف اجرای طرح امینانه نیات واقفان و حمایت و ترویج فرهنگ ازدواج آسان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اوقاف همواره مشارکت فعالی در امر ترویج ازدواج از محل عواید موقوفات داشته است، تصریح کرد: اوقاف در طرح تأمین ۳۸۱ فقره جهیزیه به زوج‌های جوان از عواید موقوفات نیز مشارکت داشته که بخشی ازا ین مساعدت به‌صورت مالی و بخشی نیز تأمین برخی اقلام فرهنگی جهیزیه بوده است که در مجموع بیش از 700 میلیون ریال کمک کرده است.

انتهای پیام
captcha