آغاز پویش «عیدی برای همه» در زنجان
کد خبر: 3957405
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷

آغاز پویش «عیدی برای همه» در زنجان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: پویش «عیدی برای همه» از 13 اسفندماه در سطح مدارس آغاز شده است، پنج‌شنبه 14 اسفندماه در میادین اصلی شهر و جمعه 15 اسفند در میعادگاه‌های نماز جمعه که مجوز برگزاری نماز در آن‌ها وجود دارد، به اجرا درمی‌آید.

آغاز پویش «عیدی برای همه» در زنجانهدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان در گفت‌وگو با اسکنا از زنجان اظهار کرد: جشن نیکوکاری با شعار «عیدی برای همه» از روز چهارشنبه 13 اسفندماه در سطح مدارس آغاز شده است و پنج‌شنبه 14 اسفندماه در میادین اصلی شهر و جمعه 15 اسفند در میعادگاه‌های نماز جمعه که مجوز برگزاری نماز در آن‌ها وجود دارد، به اجرا درمی‌آید.

وی ادامه داد: علاوه بر همکاری 130 مرکز نیکوکاری در برگزاری جشن نیکوکاری، درگاه‌های الکترونیکی #024*1*8877*، تلفن نیکوکاری 33116 و انتخاب گزینه 3  کد دستوری 096887، شماره حساب 6037997950030420، اپلیکیشن‌های سنا، سکه و بله همچنین دفاتر کمیته امداد نیز برای دریافت کمک‌های مردمی فراهم شده است.

این مسئول با تشکر از همکاری اعضای ستاد نیکوکاری در رویدادهای ملی به ویژه جشن عاطفه‌ها، نیکوکاری و جشن رمضان ابراز کرد: اگر فرهنگ همدلی، همبستگی و فرهنگ کمک به همنوع به‌ویژه در شرایط سخت که این روزها با آن مواجه هستیم در جامعه گسترش یابد و جامعه به فرهنگ خیر و احسان مسلح شود به یقین آن جامعه آسیب نخواهد دید.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری بیان کرد: بحث انفاق و فرهنگ نیکوکاری باید در جامعه به گفتمان و جریان تبدیل شود؛ چرا که انفاق روح همدلی و همبستگی را در جامعه زنده می‌کند و اگر فرهنگ خیر و احسان در جامعه نهادینه شود سرمایه‌های اجتماعی افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی نیازهای مردم تغییر کرده است، تصریح کرد: تا قبل از شیوع ویروس منحوس کرونا اقلامی مانند ماسک و لوازم ضدعفونی برای خانواده‌ها چندان مطرح نبود ولی در حال حاضر جزو نیازهای ضروری هر خانواده محسوب شده و در صورت نبود این تجهیزات برخی از خانواده‌ها دچار مشکل خواهند شد.

صفری با اشاره به اینکه امروزه داشتن تبلت و گوشی هوشمند جزو ملزومات ضروری برای آموزش دانش‌آموزان محسوب می‌شود، گفت: از ابتدای فعالیت مدارس به شکل غیرحضوری کمیته امداد استان زنجان با هم افزایی خیران و نیکوکاران بیش از هزار و 300 عدد تبلت و گوشی تهیه و به دانش‌آموزان نیازمند اهدا کرده است.

وی تاکید کرد: باید در جشن نیکوکاری فراتر از وظیفه عمل کرده و با استفاده از ظرفیت‌های موجود به خصوص فضای مجازی، مراکز نیکوکاری، صدا و سیما، آموزش و پرورش و سامانه شاد زمینه مشارکت آحاد مردم را فراهم سازیم.

صفری با بیان اینکه کمیته امداد استان زنجان امروز جغرافیای موضوعی فقر را از موضوع تامین معیشت به سمت توانمندسازی سوق داده است، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 3 هزار 800 فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر 97 میلیارد تومان در استان زنجان توسط این نهاد ایجاد شده است .

انتهای پیام
captcha