مشارکت مردم برای کمک به نیازمندان در فضای مجازی تقویت شود
کد خبر: 3958089
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶

مشارکت مردم برای کمک به نیازمندان در فضای مجازی تقویت شود

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: در شرایط کرونایی نیز باید جمع‌آوری کمک‌ها متفاوت و بسترهای لازم برای مشارکت غیرحضوری افراد فراهم شود.

مشارکت مردم برای کمک به نیازمندان در فضای مجازی تقویت شودبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، امروز، 17 اسفندماه در مراسم روز احسان و نیکوکاری اظهار کرد: زنجان بهشت خیران است و این موضوع را با برگزاری رزمایش کمک مومنانه در مراسم شب تاسوعا و نیز با خیریه‌های مختلف به اثبات رسانده و لازم است در شرایط شیوع کرونا که معیشت مردم با مشکل مواجه شده، کمک‌های مردمی افزایش یابد.

وی ابتکارات کمیته امداد در حوزه خدمت‌رسانی به محرومان را مطلوب دانست و گفت: مراکز نیکوکاری ایجاد شده در مساجد و محلات در ایام کرونایی بیش از هر زمان دیگری خود را نشان دادند و در شرایط بد اقتصادی مشارکت بسیار خوبی برای حمایت از نیازمندان به ثبت رساندند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان به پیشرفت کمیته امداد از روزهای اول تاکنون اشاره کرد و افزود: کمیته امداد پیشرفت بالایی داشته و انسجام و همدلی و کار جهادی در بین نیروهای کمیته امداد بسیار بالا است و باید این سرمایه‌های اجتماعی حفظ و تقویت شود.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد درست با نیازسنجی دقیق در هزینه کرد کمک‌های مردمی حس نوعدوستی را تقویت می‌کند، بیان کرد: در شرایط کرونایی نیز باید جمع‌آوری کمک‌ها متفاوت و بسترهای لازم برای مشارکت غیرحضوری افراد فراهم شود و مسئولان امر، اهمیت احسان و نیکوکاری را در فضای مجازی برای مردم تبیین کنند.

هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان نیز در ادامه این جلسه ابراز کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 4 هزار و ۲۰۱ فرصت شغلی و کاریابی با اعتباری بالغ بر ۹۹ میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان برای جامعه هدف تحت حمایت ایجاد شده است و تلاش می‌کنیم با همت جهادی و حرکت جهشی این تعداد تا پایان سال افزایش یابد.

وی به مولفه‌های توانمند‌سازی مددجویان اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات مسکن به عنوان یکی از ارکان مهم توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت و از برنامه‌های اصلی کمیته امداد استان زنجان در این بخش است که از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد تومان به منظور ارائه خدمات مسکن در قالب ساخت، خرید، تعمیر و تکمیل مسکن و احداث سرویس بهداشتی و حمام برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان سرمایه‌گذاری شده و ۹۵ مسکن روستایی احداث و ۶ مسکن شهری نیز خریداری و به مددجویان تحویل داده شده است.

این مسئول توجه به مباحث فکری و فرهنگی جامعه هدف از طریق فراهم کردن زمینه تحصیل و آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت را از رویکردهای مهم و اساسی کمیته امداد در این بخش دانست و افزود: به فضل الهی و همراهی مسئولان، فضاسازی مناسب رسانه‌ای و همت جهادی خادمان محرومان و ایتام در این نهاد الهی و انقلابی از ابتدای اجرای این طرح که قبل از بازگشایی مدارس آغاز شده است، یک هزار و ۳۰۰ دستگاه تبلت و گوشی هوشمند تهیه و توزیع شده تا از این امکان برای ادامه تحصیل بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha