آغاز مرحله اول واکسیناسیون کرونای ایثارگران زنجانی
کد خبر: 3959177
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷

آغاز مرحله اول واکسیناسیون کرونای ایثارگران زنجانی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از آغاز مرحله اول واکسیناسیون کرونای ایثارگران زنجان به مناسبت روز شهدا خبر داد و گفت: در این مرحله جانبازان شیمیایی و مادران بیش از دو شهید در اولویت قرار گرفتند.

آغاز مرحله اول واکسیناسیون کرونای ایثارگران زنجانیعلی کاظمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران اظهار کرد: مرحله اول واکسیناسیون کرونای ایثارگران زنجان در آستانه 22 اسفندماه روز بزرگداشت شهدا به همت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان و کارکنان بنیاد آغاز و در مرحله اول به ۸۰ نفر از ایثارگران زنجانی واکسن تزریق شد.

وی تصریح کرد: در این مرحله به والدین معظم دو شهید و بالاتر، جانبازان معزز شیمیایی ریوی شدید، قطع دو پا، دو چشم نابینا و نخاعی واکسن یک دوز تزریق خواهد شد، این افراد پس از 28 روز بعد باید مرحله دوم واکسن خود را دریافت کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، سایر گروه‌های خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان نیز به تدریج در ماه‌های آینده علیه ویروس کرونا واکسینه می‌شوند.

وی همچنین بیان کرد: به مناسبت تاسیس بنیاد شهید و روز شهدا در هفته گذشته برنامه‌های مختلفی اجرا شده که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز، رونمایی از تمبر 41 شهید، رونمایی از شناسنامه شهدا، اجرای طرح آزادی زندانیان زن جرائم غیرعمد با همکاری اداره زندان‌ها و مراسم کاشت نهال به یاد «هر شهید یک درخت» اشاره کرد.

این مسئول ادامه داد: پویش «شهید مهربان من» برای سرپرستی یک یتیم توسط والدین شهدا، رونمایی از آثار فرهنگی و هنری با موضوع شهدا، طراحی المان‌های شهدای زن و نام‌گذاری محلات، میادین و مدارس به نام شهدای زن و نیز برگزاری مسابقات ادبی «نامه‌ای به شهید» در شبکه شاد و در راستای سیاست‌های شهیدپژوهی از دیگر برنامه‌های این هفته بود.

انتهای پیام
captcha