تزریق واکسن کرونا به جامعه ایثارگری با اولویت جانبازان شیمیایی
کد خبر: 3955437
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵

تزریق واکسن کرونا به جامعه ایثارگری با اولویت جانبازان شیمیایی

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه پیگیر تزریق واکسن کرونا به جامعه ایثارگری هستیم، گفت: تزریق این واکسن با اولویت جانبازان شیمیایی انجام می‌شود.

تزریق واکسن کرونا به جامعه ایثارگری با اولویت جانبازان شیمیاییبه گزارش ایکنا از زنجان، عبدالرضا عباسپور، معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، عصر امروز، 3 اسفندماه در جمع مدیران بنیاد شهید استان زنجان اظهار کرد: پایش سلامت جامعه ایثارگری از مهمترین فعالیت‌های بنیاد شهید است و در دوران کرونا لوازم بهداشتی از جمله ماسک بین افراد زیر پوشش توزیع شده است.

وی به استفاده از پزشکان مشاور در کمیسیون‌های پزشکی و پیشگیری از پیک چهارم کرونا به‌ویژه مراقبت از والدین معزز شهدا تاکید کرد و افزود: ساماندهی گلزار شهدا و تکمیل مجموعه توانبخشی ایثار زنجان نیز باید مورد توجه مسئولان استان قرار گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه با سفرهای استانی به صورت میدانی در جریان مشکلات جامعه ایثارگری قرار گرفته و سعی داریم موارد قابل حل را در استان برطرف کنیم، ادامه داد: اکثر مشکلات استان زنجان در خصوص بیمه است و بودجه‌های مربوط به بیمه‌ها را پیگیر و مشکل بودجه‌ای نداریم و در حال حاضر باید بر روند کار بیمه دی نظارت داشته باشیم.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه پرداختی بیمه‌ها افزایش داشته است، ادامه داد: ۸۰ درصد دیون نیز در آینده نزدیک پرداخت می‌شود. امیدواریم بر اساس عقد قرارداد با بیمه دی ۲۰ تا ۳۰ درصد مشکلات درمانی جامعه ایثارگری در استان حل ‌شود.

وی توجه به جامعه ایثارگری را مهم خواند و گفت: ارتباط با ایثارگران و خدمت‌رسانی به این عزیزان سعه صدر بیشتری را می‌طلبد. همچنین تزریق واکسن کرونا با اولویت جانبازان شیمیایی انجام خواهد شد.

علی کاظمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به پیگیری تفاهم‌نامه‌های اشتغال و مسکن ایثارگران تصریح کرد: یک قطعه زمین برای احداث 224 واحد مسکونی برای ایثارگران زنجانی اختصاص داده شده و ساخت این پروژه در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.

وی یادآور شد: استان زنجان جزو استان‌های تیپ سه کشور است که با 81 نیرو به ایثارگران خدمت‌رسانی می‌کند. کمبود پرسنل و بازنشستگی نیروها یکی از چالش‌های این بنیاد است. همچنین پیگیری جذب نیرو، تبدیل وضعیت ایثارگران، عدم وجود سالن جلسات مناسب، بیکاری ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از جامعه ایثارگری، مشکل عقد قرارداد با بیمه دی و بیمارستان خصوصی بهمن نیز از مهمترین دغدغه‌ها و مشکلات این بنیاد در خدمت‌رسانی به جامعه هدف محسوب می‌شود.

این مسئول ساماندهی آمار و اطلاعات جامعه ایثارگری و اموال بنیاد شهید، جمع‌آوری ۱۶۰ هزار سند از شهدا، ارتباط تنگاتنگ با هیأت‌های مذهبی، خیران و معتمدان معین در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با شعار «ایثار جاریست»، انجام مقدمات برگزاری کنگره ملی 3535 شهید استان در دو کمیته جمع‌آوری اسناد و تکریم شهدا، ثبت اطلاعات، اطلاع‌رسانی فرصت‌های شغلی به صورت هفتگی به ایثارگران فاقد شغل، احصای اطلاعات جامعه ایثارگری سالمند در قالب ۲۸ تیم و فعالیت در دو کمیته مراقبت و قرنطینه ستاد کرونای استان از جمله اقدامات بنیاد شهید استان زنجان است.

انتهای پیام
captcha