توزیع 400 بسته معیشتی از موقوفات خدابنده
کد خبر: 3957953
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰

توزیع 400 بسته معیشتی از موقوفات خدابنده

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده گفت: در هفته احسان و نیکوکاری ۴۰۰ بسته معیشتی و کمک‌های مومنانه توسط اداره اوقاف شهرستان خدابنده در میان اقشار کم‌بضاعت این شهرستان توزیع شد.

توزیع 400 بسته معیشتی از موقوفات خدابندهبه گزارش ایکنا از زنجان، علی ذوالقدر، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده، 16 اسفندماه در آیین «دست‌های مهربانی» اظهار کرد: در هفته احسان و نیکوکاری ۴۰۰ بسته معیشتی و کمک‌های مومنانه توسط اداره اوقاف شهرستان خدابنده در میان اقشار کم‌بضاعت این شهرستان توزیع شد.

وی تصریح کرد: هزینه خرید این بسته‌های معیشتی از محل درآمدهای موقوفه قیدار نبی (ع) تامین شده است که طبق نیات این موقوفه باید در برای خیرات و مبرات و هزینه‌های جاری و عمرانی حرم مطهر قیدارنبی صرف شود، بنابراین بر طبق نیات تعیین شده توسط واقف، اداره اوقاف خدابنده نسبت به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی اقدام کرده است.

این مسئول ارزش هر کدام از بسته‌های معیشتی که دارای اقلامی همچون برنج و روغن است را بالغ بر ۳۰۰ هزار تومان برشمرد و گفت: در مجموع ۱۲۰ میلیون تومان بسته غذایی بین نیازمندان توزیع شد. از زمان شیوع کرونا در مراحل مختلف رزمایش کمک‌های مومنانه از محل درآمد موقوفات مرتبط برگزار شده است.

حجت‌الاسلام سید موسی موسوی، معاون فرهنگی اوقاف استان زنجان نیز در این مراسم بر مداومت بر کمک‌رسانی به اقشار و خانوده‌های کم درآمد در استان زنجان طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و وظایف اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد و افزود: امسال اوقاف استان زنجان جزو استانهای برتر در بحث کمک‌رسانی به اقشار کمک درآمد بوده است.

وی بیان کرد: امسال به فضل الهی، تلاش شبانه‌روزی همکاران، هیئت امنا و خادمان بقاع و اماکن متبرکه حدود ۱۳۰ هزار بسته معیشتی در سطح استان زنجان توزیع شده و زنجان در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

این مسئول با اشاره به فعالیت‌های این اداره پس از شیوع کرونا ابراز کرد: زنجان در بحث تجهیز تالار احسان شهرستان خدابنده در راستای استفاده به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی اولین استان در سطح کشور برای ورود به این بحث شناخته شد و مورد تقدیر سازمان اوقاف و امور خیریه قرار گرفت.

موسوی ادامه داد: اداره‌کل اوقاف استان زنجان در چند مرحله گوشت گرم تهیه و بین نیازمندان توزیع کرده است و با توجه به اینکه در اوقاف گروه هدف خاصی برای مساعدت وجود ندارد، این امر به ادارات خدمت‌رسان در بحث خیریه مثل کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و سایر موسسات و انجمن‌های خیریه سپرده شده است که توزیع این اقلام را در میان اقشار تحت پوشش خود انجام دهند .

انتهای پیام
captcha