لزوم تخصیص سهم فعالیت‌های قرآنی از درآمد امامزاده اسماعیل ابهر
کد خبر: 3958509
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵

لزوم تخصیص سهم فعالیت‌های قرآنی از درآمد امامزاده اسماعیل ابهر

مسئول امور قرآنی مرکز افق امامزاده اسماعیل (ع) شناط ابهر گفت: مسئولان اوقاف و هیئت امنای امامزاده اسماعیل ابهر حمایت خوبی از فعالیت‌های قرآنی دارند، اما در صورت تخصیص کامل سهم ۵ درصدی درآمد امامزاده به فعالیت‌های قرآنی می‌توان اقدامات را توسعه داد.

لزوم تخصیص سهم فعالیت‌های قرآنی از درآمد امامزاده اسماعیل ابهراسلام ولی، مسئول امور قرآنی مرکز افق امامزاده اسماعیل(ع) شناط ابهر در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی در این مرکز افق از حدود چهار ماه پیش آغاز شده اما در همین مدت اندک توانسته مخاطبان خوبی جذب کند و قاریان و حافظان نیز در این مرکز اقدامات قابل قبولی ارائه می‌دهند.

وی ابراز کرد: کلاس‌های حفظ قرآن و ترتیل و کلاس تخصصی صوت و لحن توسط اساتید مجرب که یکی از آن‌ها حافظ کل قرآن است برای آقایان برگزار می‌شود. همچنین کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی و دوره صوت و لحن برای بانوان نیز برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه شیوع کرونا فعالیت‌های جمعی و برگزاری محافل را تحت تأثیر قرار داده است، بیان کرد: با این حال قاریان شهرستان ابهر یک روز در هفته با برگزاری محفل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شکل تلاوت مجلسی به قرائت قرآن می‌پردازند.

مسئول امور قرآنی مرکز افق امامزاده اسماعیل(ع) شناط ابهر تلاوت‌های اذان‌گاهی و پخش آنلاین را از دیگر اقدامات این مرکز افق دانست و گفت: هر روز یکی از قاریان شهرستان 5 تا 10 دقیقه پیش از اذان به قرائت قرآن می‌پردازد و پس از آن اذان پخش می‌شود.

وی ضمن قدردانی از همکاری مطلوب مسئولان اوقاف و امور خیریه و هیئت امنای امامزاده اسماعیل(ع) تصریح کرد: این مرکز افق در حد توان از فعالیت‌های قرآنی حمایت می‌کند و فضا و امکانات در اختیار گذاشته‌اند اما اگر سهم 5 درصدی امور قرآنی از درآمدها و صندوق امامزاده در جای خود هزینه شود و خیران نیز حمایت بیشتری داشته باشند می‌توان محافل و فعالیت‌های قرآنی را توسعه بخشید و کیفیت آن را ارتقا داد.

ولی به حضور فعال نوجوانان ابهری در مسابقات استعدادیابی نسیم وحی اشاره کرد و گفت: در مرحله مقدماتی هشت نفر از نوجوانان این شهرستان در این مسابقه حضور یافتند که دو نفر از آن‌ها به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کردند.

انتهای پیام
captcha