آغاز تولید محتوای قرآنی در صفحات مجازی دارالقرآن زنجان
کد خبر: 3954357
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴

آغاز تولید محتوای قرآنی در صفحات مجازی دارالقرآن زنجان

مدیر موسسه دارالقرآن کریم زنجان از تولید محتوای قرآنی در فضای مجازی خبر داد و گفت: این محتواها به آموزش قرآن، مفاهیم و تلاوت کوتاهی از قاریان برجسته اختصاص دارد.

آغاز تولید محتوای قرآنی در صفحات مجازی دارالقرآن زنجانولی‌الله رحیمی، مدیر موسسه دارالقرآن کریم زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، در حال حاضر همه کلاس‌های حضوری این موسسه تعطیل و کلاس‌ها در بستر فضای مجازی شکل گرفته است تا بیش از گذشته در فضای مجازی حضور یابیم و رسالت خود را در این بخش نیز انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان برنامه «ضیافت الهی» با همکاری اوقاف و امور خیریه همچنین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در فضای مجازی اجرا شد، بیان کرد: در حال حاضر برنامه «نسیم وحی» در راستای استعدادیابی قرآنی از نوجوانان با همکاری صدا و سیما و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه از شبکه اشراق پخش می‌شود و به قسمت بیست و دوم رسیده و هشت قسمت از آن باقی مانده است.

مدیر موسسه دارالقرآن کریم زنجان ادامه داد: هم اکنون در حال طراحی فصل دوم برنامه قرآنی «نسیم وحی» هستیم تا برای ماه مبارک رمضان آیتم‌های جدیدی را به آن اضافه کنیم. ضمن اینکه نوجوانانی که استعدادیابی شدند، زیر نظر اساتید برجسته تحت آموزش‌های تخصصی و پیشرفته قرار می‌گیرند.

این مسئول با اشاره به اینکه روزانه و در هر لحظه محتواهای بسیاری در فضای مجازی تولید و دست به دست می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر تولید محتواهای قرآنی در فضای مجازی را آغاز کردیم و یک بخش از آن به بحث مفاهیم، مفردات و ریشه کلمات اختصاص دارد که به شکل فایل‌های کوتاه 60 ثانیه‌ای در صفحه اینستاگرام با نام نسیم وحی بارگذاری می‌شود.

رحیمی آموزش حفظ قرآن را از دیگر برنامه‌ها برای تولید محتوا خواند و گفت: در این خصوص نیز مواردی همچون بهترین زمان برای حفظ در صفحه دارالقرآن زنجان در اینستاگرام منتشر شده است. در بخش آموزش ریشه کلمات نیز آیات مرتبط با آن کلمه و ریشه آن ارائه می‎شود.

وی به ضبط و تولید قطعات تلاوت از قاریان برجسته و قاریان نوجوان اشاره کرد و افزود: فرازهای کوتاهی از تلاوت قاریان در قالب یک فایل یک دقیقه‌ای ضبط و در صفحه اینستاگرامی منتشر می‌شود و تا کنون بازخورد خوبی در بین مخاطبان داشته است.

مدیر موسسه دارالقرآن کریم زنجان یادآور شد: همچنین با یکی از اساتید زبان عربی صحبت‌هایی شده تا صفحه آموزش تخصصی مکالمه به زبان عربی را نیز راه‌اندازی کنیم و به شکل ساده و کوتاه آموزش‌هایی را ضبط و در فضای مجازی به عموم مردم ارائه کنیم.

وی با اشاره به اینکه طبق بررسی‌های انجام شده بیشتر مخاطبان صفحات مجازی این موسسه در بازه سنی 25 تا 34 سال هستند، ابراز کرد: علاوه بر مردم زنجان، مخاطبانی از استان‌های دیگر همچنین کشورهای خارجی از جمله بحرین، عراق، چین و هند نیز صفحات ما را دنبال کردند.

انتهای پیام
captcha