3 شهر فارس طی سال جاری صاحب كتابخانه شدند
کد خبر: 3958936
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰

3 شهر فارس طی سال جاری صاحب كتابخانه شدند

مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس با اشاره به تلاش برای ایجاد کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه، ادامه داد: در سال جاری سه شهر فاقد کتابخانه استان، کتابخانه‌دار شدند و پروژه کتابخانه‌ای یک شهر دیگر کلنگ‌زنی شد.

به گزارش ایكنا از فارس، روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس امروز، 20 اسفندماه در چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این استان به مصوبات جلسه پیشین اشاره کرد و گفت: با توجه به تأکید دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، لازم است دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را با اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان برای به نتیجه رسیدن کتابخانه مرکزی شیراز داشته باشند. در حال حاضر طراح پروژه مشخص شده، اما هنوز شهرداری قرارداد واگذاری زمین را تحویل نداده است.

وی با اشاره به تلاش برای ایجاد کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه، ادامه داد: در سال جاری سه شهر فاقد کتابخانه استان، کتابخانه‌دار شدند و پروژه کتابخانه‌ای یک شهر دیگر کلنگ‌زنی شد. همچنین طبق مصوبه انجمن کتابخانه‌های عمومی شیراز، مجتمع‌های فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در شهرهای داریان و خان زنیان که در حال حاضر بی‌استفاده است، می‌تواند برای ایجاد کتابخانه اختصاص داده شود و در این زمینه نیازمند همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.

منوچهری همچنین به پیگیری تحویل ساختمان اداری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی توسط شهرداری و ضرورت جابه‌جایی اداره‌کل کتابخانه‌ها به ساختمان جدید اشاره كرد و خواستار تسریع اقدام شهرداری شیراز در این زمینه شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با بیان اینکه تاکنون در سطح استان چهار سالن مطالعه مجوز قانونی فعالیت گرفته‌اند، گفت: پیش از این سالن‌های مطالعه برای اخذ مجوز با سردرگمی زیادی مواجه بودند؛ در حال حاضر تمام سالن‌های مطالعه و کتابخانه‌های مستقل الزاما با مجوز اداره‌کل کتابخانه‌ها اجازه فعالیت دارند.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های کتابخانه‌ها در سال ۹۹، گفت: در حال حاضر ۹ پروژه کتابخانه‌ای در استان توسط اداره‌کل ارشاد، ۱۰ پروژه توسط اداره‌کل راه و شهرسازی و ۲۵ پروژه توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان در حال اجرا است. از ابتدای سال ۹۹ تاکنون  ۳.۳۸ درصد تعداد کتابخانه،  ۲.۴۳ درصد در تعداد کتاب و ۱.۸۶ درصد در زیربنا رشد داشته‌ایم.

انتهای پیام
captcha