کرونا باعث دیده شدن آثار فاخر شهرستانی شد/ استقبال از هنر مقاومت دور از انتظار بود
کد خبر: 3959394
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۱
نجابتی در گفت‌وگو با ایکنا:

کرونا باعث دیده شدن آثار فاخر شهرستانی شد/ استقبال از هنر مقاومت دور از انتظار بود

یک هنرمند خوشنویس گفت: کرونا منجر به نمایش مجازی و فراهم شدن نمایش کارهای افراد علاقمند از سراسر کشور شد، درصورتی‌که در گذشته بسیاری از کارهای فاخر شهرستانی به علت دوری از پایتخت دیده نمی‌شد.

مسعود نجابتی؛ دبیر جشنواره هنر مقاومت در گفت‌‌وگو با ایکنا گفت: طبق جمع‌بندی که با دبیران بخش‌های مختلف این جشنواره داشتیم، به این نتبجه رسیدیم که استقبال از این رویداد دور از انتظار بوده است، زیرا در شرایطی که کرونا بسیاری از فعالیت‌های هنری را تعطیل کرده، رسیدن به این میزان اثر تعجب داشت. درباره استقبال هنرمندان شهرستانی هم باید بگویم کارهای مختلفی از سراسر کشور به دستمان رسید. این امر نشان می‌دهد هنرمندانی متعهدی در سراسر کشور وجود دارند که اگر درست شناسایی شوند، می‌توانیم آنها را شناسایی کرده و حمایت کنیم.

وی افزود:  درباره فعالیت‌هایی که در فضای روبیکا صورت گرفت هم باید بگویم استقبال از این جشنواره در این فضای اینترنتی بی‌سابقه بوده است. این نکته را یکی از مدیران روبیکا بیان کرده که تا به حال چنین استقبالی را از یک برنامه تجسمی در فضای مجازی شاهد نبوده‌ایم. طبق گفته آنها صدهزار نفر در روبیکا بیننده آثار جشنواره هنر مقاومت بوده‌اند. استقبال از این رویداد باعث شد روبیکا برای سال بعد اکران بخش انیمیشن را هم تحت پوشش قرار دهد.

فضای محدود نمایشگاهی در ایام کرونا

این هنرمند در پاسخ به این سوال که در ایام کرونایی، هنرهای تجسمی تا چه حد تحت تاثیر این مسئله قرار گرفته است، گفت: در حوزه تجسمی فکر نکنم کرونا سبب افتی در امر تولید شده باشد، تنها در بحث نمایش آثار است که مشکلاتی به وجود آمد. دلیل این کم‌کاری نیز از آنجا است که فضای نمایشگاهی محدود است، هرچند در شرایط عادی هم مشکلاتی در حوزه نمایش کارها داشتیم، برای همین مشخص است در شرایط کرونایی وضعیت وخیم‌تر خواهد شد.

وی تاکید کرد: کرونا جدا از تاثیرات بسیار مخربش، یک اتفاق مثبت را هم سبب شد، آنهم راه‌اندازی برنامه‌های مجازی است، چون مطمئن باشید در شرایط عادی تا سال‌ها این شکل کار مدنظر قرار نمی‌گرفت، اما اجبار باعث شد این ابزار جدید (فضای مجازی) وسیله‌ای برای نمایش کارها شود. در نمایش مجازی جدا از سرعت برگزاری، این امکان فراهم است که نیروهایی علاقمند از سراسر کشور کارهایشان را به نمایش درآورند، درصورتی‌که در گذشته بسیاری از کارهای فاخر شهرستانی به علت دوری از پایتخت دیده نمی‌شد.

این هنرمند گرافیست در پاسخ به سوال پایانی مبنی بر اینکه تعطیلی گالری‌ها تا چه حد روی معیشت هنرمندان تاثیرات منفی گذاشته است، چنین توضیح داد: چون بیشتر با گرافیک در ارتباط هستم چندان با گالری‌ها در ارتباط نیستم، اما مسلماً هنرمندان نقاش که مجبورند هنر خود را در فضای نمایشگاهی به نمایش در آورند در این زمینه با مشکل مواجه شده‌اند، البته برخی از هنرمندانی که مرتبط با اتفاقات روز کار تولید می کنند به نوعی کارشان زیادتر هم شده است.

انتهای پیام
captcha