توزیع 4100 قرآن و کتاب در کتابخانه زندان‌های فارس
کد خبر: 3961432
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۵

توزیع 4100 قرآن و کتاب در کتابخانه زندان‌های فارس

مدیرکل زندان‌های فارس از اهدا و توزیع 4 هزار و 100 جلد کتاب و قرآن و همچنین 90 عدد قلم قرآنی به کتابخانه زندان‌های این استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های فارس، شامگاه شنبه، 7 فروردین‌ماه در مراسم آغاز به کار طرح شهید لاجوری در این سازمان به بیان گزارشی از فعالیت‌های انجام شده پرداخت و گفت: با همت خیران، تعداد 4 هزار و 100 جلد کتاب و قرآن و 90 عدد قلم قرآنی به کتابخانه زندان‌های فارس اهدا شد.

وی افزود: همچنین در سال گذشته 131 گروه جهادی شامل پزشکان، دندانپزشکان، هنرمندان، روحانیان و گروه‌های خیران در زمینه‌های حمایتی، عمرانی و مشاوره‌های حقوقی در زندان‌های استان خدمات قابل توجه در حوزه‌های مختلف ارائه کردند.

ابراهیمی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در فارس بیان کرد: در طرح سردار شهید سلیمانی، تعداد 313 نفر زندانی از زندان آزاد شده و از این تعداد 267 نفراز جرایم غیرعمد و 46 نفر عمد هستند و همچنین از ورود 130 نفر به زندان جلوگیری شد.

مدیرکل زندان‌های فارس با بیان اینکه تعداد 478 زندانیان جرائم غیرعمد توسط ستاد دیه از زندان‌های استان آزاد شده‌اند، گفت: علاوه بر این‌ها با استفاده از ظرفیت خیران و گروه‌های جهادی موفق به آزادی 801 نفر از زندانیان جرایم عمد شدیم که به دلیل رد مال یا دیه در زندان بسر می‌بردند و حبس آنان در سال‌های گذشته به پایان رسیده بود.

وی اظهار کرد: همچنین حدود 7 هزار بسته معیشتی و نوشت‌افزار و بسته‌های بهداشتی توسط خیرین و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و انجمن حمایت از زندانیان در سطح استان بین خانواده زندانیان توزیع شد.

ابراهیمی گفت: 520 نفر از زندانیان توسط پزشکان جهادی و یک هزار و 270 نفر توسط دندانپزشکان ویزیت و مورد معاینه و درمان قرار گرفتند و تعداد 3 هزار و 600 نفر از زندانیان نیز خدمات مشاوره حقوقی و قضائی دریافت کردند.

مدیرکل زندان‌های فارس بیان کرد: در راستای توانمندسازی و اشتغال به کار زندانیان و اشتغال 50 درصدی زندانیان، 54 درصد زندانیان استان در کارگاه‌های درون و بیرون زندان مشغول به کار شده‌اند و تعداد یک هزار و 800 نفر از این افراد در کارگاه‌های بیرون از زندان مشغول هستند.  

انتهای پیام
captcha