افزایش 115 درصدی کمک‌های جشن گلریزان در زنجان
کد خبر: 3980823
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲

افزایش 115 درصدی کمک‌های جشن گلریزان در زنجان

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با اشاره به جمع‌آوری 5 میلیارد و 600 میلیون تومان در جشن گلریزان گفت: این رقم نسبت به سال گذشته افزایش 115 درصدی نشان می‌دهد.

افزایش 115 درصدی کمک‌های جشن گلریزان در زنجانحجت‌الاسلام اسمعیل صادقی‌نیارکی، رئیس‌کل دادگستری استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: با برگزاری جشن‌های گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد در سال 98 یک میلیارد و 600 میلیون تومان در استان زنجان جمع‌آوری شد و این رقم با افزایش 63 درصدی در سال 99 به 2 میلیارد و 600 میلیون تومان رسید.

وی با اشاره به اینکه در سال 1400 پویش‌های مختلفی برای آزادی زندانیان راه‌اندازی شد و خیران مشارکت قابل توجهی در این امر داشتند، ابراز کرد: امسال در جشن گلریزان 5 میلیارد و 600 میلیون تومان جمع‌آوری شد که در مقایسه با سال گذشته حاکی از رشد 115 درصدی است.

این مسئول به فعالیت ستاد دیه برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اشاره کرد و گفت: این ستاد نیز با راه‌اندازی پویش‌های مختلف در طول سال و کمک‌های خیران، بخشش شاکیان، کمک‌های ستاد دیه و بانک‌ها در این امر فعال است تا زندانیان به آغوش خانواده‌ها بازگردند و از آسیب‌های بعدی جلوگیری شود.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان تعداد زندانیان آزاد شده در سال 98 با 3 میلیارد و 700 میلیون تومان بدهی را 178 نفر برشمرد و افزود: در سال 99 نیز این ستاد زمینه آزادی 201 نفر با بدهی 3 میلیارد و 600 میلیون تومانی را فراهم کرده است.

وی استفاده از مجازات جایگزین در راستای کاهش جمعیت کیفری از 2 هزار و 928 مورد در سال ۹۸ به 3 هزار و 173 مورد در سال گذشته رسیده که نشان از رشد 7 درصدی دارد. همچنین یکی از مجازات‌های جایگزینی که بیشترین استفاده را دارد، پابند الکترونیکی است که استان زنجان در این بخش، رتبه اول را در کشور دارد.

صادقی‌نیارکی با اشاره به اینکه رای پرونده دو محیط‌بان که در فروردین‌ماه امسال شهید شدند، صادر شده است، تصریح کرد: این پرونده در مرحله تجدیدنظر بوده و یکی از افراد به دو فقره قصاص قتل عمد محکوم شده و پس از قطعی شدن حکم، اعلام و اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha