آغاز تزریق واکسن کرونا به والدین و همسران شهدا در زنجان
کد خبر: 3969644
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴

آغاز تزریق واکسن کرونا به والدین و همسران شهدا در زنجان

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: طبق اعلام ستاد پیشگیری از ویروس کرونا واکسیناسیون 520 نفر از والدین و همسران بالای 80 سال شهدای استان آغاز شد.

آغاز تزریق واکسن کرونا به والدین و همسران شهدا در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، علیرضا حیدری، معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، 16 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق هماهنگی با علوم پزشکی استان، تزریق واکسن کرونا برای جامعه هدف ایثارگری شهرستان زنجان با اولویت‌بندی در نظر گرفته شده برای گروه‌های مختلف انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون همسران و والدین بالای 80 سال شهدا از دیروز 14 اردیبهشت ماه در سالن ورزشی پیام مخابرات زنجان و در شهرستان‌ها در مراکز مشخص آغاز شده، تصریح کرد: تزریق واکسن کرونا با هدف پیشگیری از ابتلا به این ویروس منحوس و با رضایت افراد مشمول اجرا می‌شود.

این مسئول به موضوع واکسیناسیون داخل خودرویی برای جامعه ایثارگری اشاره کرد و گفت: در این طرح افرادی که توانایی حرکتی ندارند، می‌توانند در داخل خودرو واکسن خود را دریافت کنند و این کار روزانه از ساعت 14 تا 19 انجام می‌شود که دیروز 20 نفر از والدین و همسران مشمول، از این طرح بهره‌مند شدند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه اطلاع‌رسانی به جامعه هدف برای دریافت واکسن کرونا، از طریق پیام‌کوتاه انجام می‌شود، ابراز کرد: افراد مشمول دوز دوم واکسن کرونا را بسته به نوع واكسن تزريقی یک ماه و يا سه ماه بعد دریافت می‌کنند.

وی یادآور شد: تاکنون جانبازان معزز 50 درصد به بالا، جانبازان نخاعی، دو چشم نابینا، شیمیایی شدید، دو پا قطع و والدین دو شهیدی در مقابل این ویروس واکسینه شدند.

حیدری بیان کرد: یکی از فعالیت‌های مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان پایش سلامت جانبازان و خانواده‌های مشمول این طرح است و با توجه به اینکه جانبازان از گروه‌های پرخطر در مواجهه با کرونا هستند، فعالیت‌های پیشگیرانه و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به شکل ویژه انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha