اعلام برندگان مسابقات «به وقت عاشقی» و «کودک و نوجوان» در زنجان
کد خبر: 3971191
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶

اعلام برندگان مسابقات «به وقت عاشقی» و «کودک و نوجوان» در زنجان

برندگان مسابقات «به وقت عاشقی» و «کودک و نوجوان» از سری برنامه‌های جشنواره فرهنگی، هنری و قرآنی رمضان 1400 مشخص شد.

اعلام برندگان مسابقات «به وقت عاشقی» و « کودک و نوجوان»به گزارش ایکنا از زنجان، در قالب ششمین جشنواره فرهنگی، هنری و قرآنی رمضان 1400 مسابقه دعاخوانی «به وقت عاشقی» با محوریت ادعیه روزانه ماه مباک رمضان توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری دارالقرآن کریم زنجان برگزار شد و افراد فایل صوتی خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که نتایج این مسابقه در آخرین قسمت ضیافت خاص خاص اعلام شد.

در بخش زیر 18 سال امیررضا سرادقی از تهران اول، امیدرضا پرنلو از تهران دوم و امیرصالح احمدی از زنجان سوم شدند. در بخش بالای 18 سال نیز عبدالله احمدی از زنجان، ایرج اسدی از زنجان و حمیدرضا احمدی از خرمدره به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند. در بخش پیشکسوتان نیز جبار نوری و رسول فرجی برگزیده شدند و به تشخیص هیئت داوران محمد میرزاخانی تجلیل شد.

مسابقه «کودک و نوجوان» دیگر برنامه جشنواره فرهنگی، هنری و قرآنی رمضان 1400 است که با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری دارالقرآن کریم زنجان بود که آثار زیادی از استان‌های زنجان، فارس، مازندران، خراسان رضوی، سمنان، همدان، لرستان و روستاها و شهرستان‌های استان زنجان به این جشنواره ارسال شد.

آثار ارسالی نقاشی با موضوع رمضان، حفظ سوره‌های کوچک، قرائت دعای فرج و صلوات خاصه امام رضا(ع)، پیام‌های قرآنی، اشعار قرآنی و قرآن به زبان انگلیسی بود که 61 اثر که به لحاظ ابتکار، خلاقیت، نوآوری، جلوه‌های بصری، محتوا و پیام‌های قرآنی و ارائه و تسلط برگزیده و در صفحه کودک و نوجوان اینستاگرام قرار گرفته است. همچنین به منظور جلوگیری از تجمع و شیوع کرونا جوایز این مسابقات به حساب برگزیدگان واریز می‌شود.

برگزاری نشست تخصصی با محوریت تربیت دینی فرزندان از طریق ارتباط تصویری با سعید عزیزی، مشاور خانواده که در روزهای دوم و 16 اردیبهشت برگزار شد، از دیگر برنامه‌های رمضان 1400 بود که در آن به شیوه‌های تربیت فرزندان، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، بایدهای و نبایدهای عفاف و حجاب پرداخته شد و 2000 نفر مخاطب آن در فضای مجازی بود.

همچنین برنامه ضیافت خاص در شب‌های ماه مبارک رمضان از ساعت 22:30 به مدت یک ساعت از صفحه اینستاگرام دارالقرآن زنجان به نشانی zanjanquran1‌ با آیتم‌های تلاوت قرآن، سخنرانی، تفسیر قرآن و مسابقه پخش شد که توجه به شهرستان‌ها، بومی‌سازی، استفاده از قاریان شهرستانی، بهره‌مندی از تلاوت‌های پیشکسوتان و قاریان نوجوان، حضور در بقاع متبرکه، مساجد جامع و اماکن تاریخی از ویژگی‌های امسال این برنامه است. سخنران محوری این برنامه آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان با تفسیر سوره یس بود و از حضور حجت‌السلام دولابی، ائمه جمعه شهرستان‌های خدابنده، خرمدره، ابهر و امام جمعه موقت سلطانیه و حجت‌الاسلام قره‌داغی استفاده شد.

در این برنامه که با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و دارالقرآن کریم زنجان برگزار شد، با دعوت از خانواده‌های قرآنی به ارائه الگوهای قرآنی پرداخته شد. پویش دورهمی‌های خانوادگی از دیگر محورهای آن بود که اعضای خانواده محفل قرآنی تشکیل داده و با ارسال تصاویر خود در این پویش شرکت کردند که به همه این شرکت‌کنندگان جوایزی اعطا می‌شود. در این برنامه با طرح سئوال از آیات مرتبط با تلاوت همان روز مسابقه‌ای برگزار و به قید قرعه از بین کسانی که پاسخ صحیح داده بودند به چهار تا پنج نفر جایزه تعلق گرفت.

انتهای پیام
captcha