یک سوم اراضی شهر صدرا موقوفه است / معرفی رئیس جدید اوقاف
کد خبر: 3973798
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵

یک سوم اراضی شهر صدرا موقوفه است / معرفی رئیس جدید اوقاف

طبق اعلام مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس بیش از یک سوم اراضی شهر صدرا از موقوفات مرحوم حاج خلیل زالی است که این موقوفه بیش از 18 هزار رقبه دارد.

به گزارش ایکنا از فارس، مراسم تکریم و معارفه روسای اداره اوقاف و امور خیریه شهر صدرا امروز، 5 خردادماه با حضور مدیرکل و معاونین اوقاف و امور خیریه استان فارس برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید عباس موسوی، مدیرکل اوقاف فارس در این مراسم با بیان اینکه بیش از یک سوم اراضی شهر صدرا از موقوفات مرحوم حاج خلیل زالی است، گفت: رقبات این موقوفه که بالغ بر 18 هزار است، تحت نظر اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 6 شیراز واقع در شهر صدرا مدیریت و راهبری می‌شود.

وی افزود: تمام تلاش همکاران ما در این اداره معطوف به اجرای امینانه نیت واقف خیراندیش، تسهیل در امور مراجعه‌کنندگان و خدمت به مردم شهر صدرا است به نحوی که احداث مجموعه بزرگ پرورشگاه حاج خلیل زالی با همین هدف و نیت در دستور کار قرار گرفته است و به زودی عملیات دیوارگذاری بزرگترین پرورشگاه شبانه‌روزی ایتام در خاورمیانه با ظرفیت پذیرش 500 کودک با زیربنای 48 هزار مترمربع در اراضی موقوفه مرحوم زالی  در شهر صدار آغاز خواهد شد.

موسوی ادامه داد: این مجموعه بزرگ آموزشی، تربیتی علاوه بر بخش‌های آموزشی خود دارای مراکز تجاری، سالن اجتماعات و بخش‌های رفاهی خواهد بود که ضمن ارائه خدمت به مردم شهر صدرا موجب  اشتغال و درآمد پایدار برای مردم این شهر نیز می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس تأکید کرد: بر اساس متن وقفنامه مرحوم زالی دادستان استان هفتم یعنی دادستان فارس به عنوان ناظر استصوابی این موقوفه بزرگ محسوب می‌شود و بر عملکرد این موقوفه نظارت دارد.

موسوی به متن وقفنامه و نیات موقوفه زالی اشاره کرد و گفت: مرحوم حاج خلیل زالی که از تُجّار به نام جنوب کشور بوده است همه املاک و دارایی‌های خودرا وقف بر ایتام ، احداث در مانگاه و امور عام‌المنفعه دیگر از جمله ساخت مدرسه در منطقه پشت باغ بیضا کرده است و تا امروز کودکان، ایتام و افراد نیازمند بسیاری از شهر شیراز و صدرا از خدمات این موقوفه بهره‌مند شده‌اند که از نمونه‌های آن می‌توان به کمک 20 میلیارد ریالی به 4000 نفر از ایتام نیازمند شهر شیراز و صدرا در سال گذشته، کمک به احداث بیمارستان پیوند اعضای شهر صدرا، آموزش و پرورش سالانه کودکان در پرورشگاه حاج خلیل زالی و همچنین آموزش و توانمندسازی دانش‌آموزان مرکز آموزشی کار و دانش مرحوم حاج خلیل زالی در پشت باغ بیضا اشاره کرد.

مدیرکل اوقاف فارس با ابراز امیدواری از همراهی و همکاری مردم شهر صدرا برای پیشرفت و بهبود خدمات در این شهر گفت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از اراضی موجود در شهر صدرا موقوفه است، تبعاً همکاری مستاجران موقوفه زالی و مردم شهر صدرا می‌تواند اداره اوقاف و امور خیریه را در اجرای هر چه بهتر نیات خیرخواهانه این موقوفه و ارائه خدمات بیشتر در این شهر یاری کند.

یادآور می‌شود، در این مراسم از خدمات احمد عباسی رئیس پیشین اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 6 شیراز واقع در شهر صدرا تقدیر به عمل آمد و همچنین علی دارابی به عنوان رئیس جدید این اداره معرفی شد. دارابی پیش از این ریاست ادارات اوقاف شهرستان‌های نورآباد، سپیدان و بیضا را برعهده داشته است.

انتهای پیام
captcha