دوره‌های آموزشی در جشنواره‌های قرآن و عترت گنجانده شود
کد خبر: 3973820
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵

دوره‌های آموزشی در جشنواره‌های قرآن و عترت گنجانده شود

برگزیده جشنواره قرآن و عترت دانشجویان گفت: دوره‌های آموزشی در خلال برگزاری مسابقات قرآن و عترت گنجانده شود تا این رقابت‌ها فقط در حد تجلیل باقی نماند و دارای خروجی مطلوب باشد.

برگزاری دوره‌های آموزشی در جشنواره‌های قرآن و عترت گنجانده شودفاطمه مسلم، دانشجوی دبیری ریاضی دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه‌الزهرا(س) تبریز، از متسابقین سی و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان است که توانست در مرحله ملی این مسابقات رتبه دوم بخش فناوری در رشته طراحی نرم‌افزار را کسب کند.

مسلم، از برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: در جشنواره قرآن و عترت دانشجویان با طراحی نرم‌افزار «بهترین راهنمایان» در بخش طراحی نرم‌افزار شرکت کردم و موفق به کسب رتبه دوم شدم. این نرم‌افزار با محتوای الکترونیکی یک سبک آموزشی را ارائه می‌دهد و افراد می‌توانند از طریق فیلم و انیمیشن با موضوعات قرآنی و داستان‌های پیامبران آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه این نرم‌افزار از کتاب هدیه‌های آسمانی پایه ششم الهام گرفته شده است، ابراز کرد: این نرم‌افزار علاوه بر انیمیشن و فیلم، قسمت‌هایی همچون درسنامه، بازی، جدول، پازل، آزمون و راهنما دارد. کاربرد آن به شکل تعاملی است و دانش‌آموز می‌تواند خودش تنظیمات آن را انجام دهد و هر زمان که بخواهد از آن استفاده کند.

این دانشجو بیان کرد: شیوع کرونا و مجازی شدن آموزش لزوم تولید محتوای الکترونیکی و بهره‌مندی از نرم‌افزارهای آموزشی را برجسته کرده و معلمان خواسته یا ناخواسته مجبورند از روش‌های نوین آموزش بهره گیرند؛ چراکه با تغییر ذائقه دانش‌آموزان دیگر روش‌های قدیمی اثرگذار نیست و یکی از بخش‌های مورد نیاز برای تولید محتوا به حوزه قرآن و عترت اختصاص دارد.

مسلم به تولید محتوای جذاب، مفید و کاربردی تأکید کرد و افزود: معلمان باید از نرم‌افزارهای به‌روز استفاده کنند و محتوایی که در فضای مجازی ارائه می‌دهند، آنقدر جذاب باشد که دانش‌آموزان گوشی و تبلت خود را رها نکنند و با علاقه پای آموزش معلم بنشینند. تولید محتوا و طراحی نرم‌افزار برخلاف تصور عده‌ای خیلی هم وقت‌گیر نیست و معلمان می‌توانند در تعطیلات تابستان یک هفته زمان بگذارند و یک نرم‌افزار تولید کنند.

وی در مورد روند برگزاری جشنواره قرآن و عترت تصریح کرد: متأسفانه به دلیل شیوع کرونا نتوانستیم حضوری در رقابت‌ها حاضر شویم و شرایط کرونا در به تعویق افتادن مسابقات و تأخیر در اعلام نتایج تأثیر داشت. همچنین به دلیل غیرحضوری بودن امکان مشاهده سایر آثار وجود نداشت و نمی‌توان مقایسه‌ای از دیگر رقبا داشت اما در هر حال این جشنواره در سطح ملی برگزار می‌شود و قطعا شرکت‌کنندگان آن سطح بالایی دارند.

این دانشجومعلم که برای نخستین بار در جشنواره قرآن و عترت شرکت کرده است، ادامه داد: دانشجویان در رشته‌ها و بخش‌های مختلف این جشنواره شرکت می‌کنند و پیشنهاد می‌کنم برای دوره‌های بعد ضمن برگزاری مسابقات، از اساتید برجسته برای برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی و تقویت استعدادهای دانشجویان استفاده شود. مسابقات فقط در حد مسابقه و تجلیل از برگزیدگان باقی نماند بلکه با پیگیری و ادامه‌دار بودن آموزش شاهد خروجی مطلوب‌تری از جشنواره‌ها باشیم.

انتهای پیام
captcha