مشارکت مساجد و نهادهای بشردوستانه اندونزی در طرح حمایت از مسجدالاقصی
کد خبر: 3974731
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸

مشارکت مساجد و نهادهای بشردوستانه اندونزی در طرح حمایت از مسجدالاقصی

ائتلاف حمایت از بیت‌المقدس در اندونزی از مشارکت صدها مسجد و ده‌ها نهاد بشردوستانه و هزاران نفر از شهروندان این کشور در طرح حمایت از مسجدالاقصی و کمک به ملت فلسطین خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الجزیره، ائتلاف حمایت از بیت‌المقدس در اندونزی، برنامه‌ای را برای حمایت از مسجدالاقصی و نوار غزه ترتیب داده است که قریب به هزار مسجد و ده‌ها نهاد و جمعیت در آن مشارکت دارند.

به دلیل همه‌گیری کرونا و دشواری سازماندهی جمعیت زیادی از مردم در مرکز شهر جاکارتا پایتخت اندونزی، گزینه جایگزین، تدارک برنامه‌هایی گسترده در صدها مسجد از شرق اندونزی تا غربی‌ترین نقطه این کشور است که صبح یکشنبه، نهم خردادماه به مدت پنج ساعت برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این برنامه با صدور اعلامیه‌ای با عنوان «اعلامیه اندونزی برای نجات مسجدالاقصی و آزادسازی فلسطین» به رژیم اشغالگر اسرائیل درباره تعرض به مسجدالاقصی هشدار دادند و خواستار توقف شهرک‌سازی و آزادی اسرای فلسطین و به خصوص کودکان شدند.

شرکت‌کنندگان در این برنامه با تأکید بر اینکه عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی در راستای تأمین منافع این رژیم است، خواستار تحریم کالاهای اسرائیلی شدند.

قریب به دو هفته پیش نیز میادین شهرهای متعدد اندونزی نظیر بسیاری از شهرهای اندونزی مانند جاکارتا، سولو، بندونگ، تانگرانگ، سورابایا، باندا آچه، بندر لامپونگ، ماکاسار و غیره به دعوت نهادهای دانشجویی، اتحادیه‌های کارگری، نهادهای حقوقی و احزاب معارض شاهد برنامه‌هایی با هدف آگاهی‌بخشی درباره حملات اخیر رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها بود.

به گزارش الجزیره، رسانه‌های اندونزی پوشش بسیار ضعیفی از تحولات اخیر فلسطین و حتی منطقه عربی دارند و اخباری حاکی از تلاش‌ها برای سوق دادن اندونزی به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تضعیف رابطه میان اندونزیایی و بیت المقدس شنیده می‌شود.

بختیار ناصر، رئیس ائتلاف اندونزیایی حمایت از بین المقدس در گفت‌‌‌وگو با الجزیره گفت: مسئله فلسطین موجب یکی شدن موضع نهادهای اجتماعی با موضع رسمی اندونزی شده است و برنامه‌ای که در سطح ملی با مشارکت ده‌ها سازمان و صدها مسجد و با حضور هزاران نفر در حال برگزاری است، تلاش‌ها برای عادی‌سازی و تحریف واقعیت‌ها درباره حوادث فلسطین در رسانه‌های اندونزی را تضعیف می‌کند.

از جمله فعالیت‌های ائتلاف اندونزیایی حمایت از بیت المقدس جمع آوری کمک‌های مالی برای ملت فلسطین در راستای فراخوان گسترده‌ای است که در این خصوص راه اندازی شده است و ده‌ها سازمان بشردوستانه و خیریه بخش زیادی از تلاش خود را به منظور حمایت از آرمان فلسطین اختصاص داده‌اند.
از جمله پروژه‌هایی که اندونزیایی‌ها برای اجرای آن در فلسطین تلاش می‌کنند، احداث دومین بیمارستان اندونزیایی در فلسطین و این بار در شهر الخلیل است. نخستین بیمارستان اندونزیایی در نوار غزه احداث شده است .
شورای علمای اندونزی با همکاری نهادهای بشردوستانه این کشور مسئولیت اجرای پروژه ساخت این بیمارستان و همچنین بازسازی مساجدی که در حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه تخریب شده است برعهده دارد.
پاسخ مردم به فراخوان‌های کمک به ملت فلسطین هم قابل توجه است. ترینتو، یکی از اهالی استان بانیو آونگی در جنوب شرق جزیره جاوا است که به تازگی منزل خود را به قیمت 43 هزار دلار آمریکا فروخته و پول آن را برای کمک به ملت فلسطین اهدا کرد تا از طریق یکی از نهادهای بشردوستانه اندونزیایی موسوم به آکت برای پروژه‌های حفر چاه و شبکه‌های آب‌رسانی به خانه‌ها در غزه استفاده شود.

انتهای پیام
captcha