خیران فارس برای توسعه کتابخانه‌ها به میدان آیند
کد خبر: 3976044
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹

خیران فارس برای توسعه کتابخانه‌ها به میدان آیند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت خیرین در شهرستان‌ها گفت: لازم است خیران فارس برای توسعه کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ به میدان بیایند.

به گزارش ایکنا از فارس، نشست انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان فارس امروز، 17 خردادماه با حضور روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس، معاونان و کارشناسان این اداره‌کل و همچنین جمعی از اعضای انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان برگزار شد.

منوچهری در این نشست با اشاره به ضرورت وجود خیرین در حوزه فرهنگی بیان کرد: خیرین کتابخانه‌ساز بازوی توانمند این مجموعه هستند و وجود خیرین به کارها برکت می‌دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته چندین طرح موفق در حوزه کتابخانه‌های عمومی با همکاری خیرین انجام شده است، گفت: خیرین کتابخانه‌ساز هم در حوزه پروژه‌های عمرانی و افزایش زیربنای کتابخانه‎‌ها و هم در زمینه اجرای طرح‌های نرم‌افزاری برای توسعه کتابخانه‌ها همکاری گسترده‌ای داشته‌اند که از نمونه‌های آن وجود چندین پروژه کتابخانه‌ای خیرساز در استان و طرح تقویت منابع از طریق اهدای کتاب و خرید منابع مشارکتی برای کتابخانه‌های استان بوده است.

وی از ایجاد طرحی جدید با همکاری خیرین در استان خبر داد و گفت: طرحی برای ارائه خدمات کتابخانه‌ای به روستاها و مناطق محروم استان فارس با همکاری انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان در حال پیگیری است که در صورت تحقق این طرح، تحولی شگرف در حوزه ارائه خدمات کتابخانه‌ای به مناطق روستایی در فارس رقم می‌خورد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در ادامه با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت خیرین در شهرستان‌ها اضافه کرد: لازم است خیرین فارس برای توسعه کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ به میدان بیایند. همراهی خیرین با کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌ها و فراخوانی نیک‌اندیشان هر منطقه برای ورود به امور فرهنگی و هنری گام مهمی در راستای توسعه کتابخانهها در استان خواهد بود.

بنا بر این گزارش، پیگیری مصوبات پیشین انجمن خیرین کتابخانه‌ساز، بررسی تغییرات ساختار ثبت انجمن خیرین کتابخانه‌ساز و پیگیری ایجاد کتابخانه‌های سیار در استان از دیگر موارد مطرح شد در این نشست بود.

همچنین در پایان این نشست لوح سپاس علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در راستای قدردانی از اقدامات خیرخواهانه علی نویدگویی عضو انجمن خیرین کتابخانه‌ساز فارس و مدیر انتشارات بین‌المللی نوید شیراز، در راستای اهدای بیش از دو هزار جلد کتاب به کتابخانه مرکزی یزد، به این نیک‌اندیش شیرازی اهدا شد.

انتهای پیام
captcha