مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف در زنجان آغاز می‌شود
کد خبر: 3980753
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
از ۱۶ تیرماه؛

مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف در زنجان آغاز می‌شود

رئیس اداره اوقاف زنجان با اشاره به ۶ برابر شدن تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه گفت: مرحله شهرستانی این مسابقات در روز‌های ۱۶، ۱۷ و ۱۸ تیرماه برگزار می‌شود.

آغاز مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف در زنجان از 16 تیرماهبه گزارش ایکنا از زنجان، محمدتقی فاتحی‌نژاد، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان، شب گذشته، 7 تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زمان برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم اوقاف این شهرستان، به همراه ۴ شهرستان دیگر روزهای ۱۶ ،۱۷ و ۱۸ تیرماه است.

وی ابراز کرد: مرحله شهرستانی این مسابقات در بخش بانوان، روز چهارشنبه ۱۶ تیرماه در رشته‌های حفظ 5، 10 و 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم و رشته‌های قرائت تحقیق و قرائت ترتیل خواهران نیز، روز پنج شنبه ۱۷ تیرماه برگزار خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: در بخش برادران نیز همه رشته‌های مسابقات به جز تفسیر قرآن کریم از جمله قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ، اذان، دعاخوانی و همسرایی قرآن کریم، در روز جمعه ۱۸ تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.

فاتحی‌نژاد یادآور شد: با هدف انسجام‌بخشی به مسابقات و تقدیر شایسته از شرکت‌کنندگان در این رقابت مهم قرآنی، برای اولین بار در سطح شهرستانی، اختتامیه این رقابت‌ها بلافاصله پس از پایان برگزاری مسابقات در پایان روز جمعه ۱۸ تیرماه برگزار شده و جوایز برگزیدگان مسابقات خواهران و برادران نیز در همین مراسم اهدا خواهد شد.

وی بیان کرد: به دلیل تعداد نسبتا کمتر شرکت‌کنندگان در ۴ شهرستان دیگر به نسبت شهرستان زنجان و همچنین تمرکز اجرای مسابقه در یک روز، مسابقات قرآن شهرستان‌های ایجرود، خرمدره، ماهنشان و سلطانیه نیز به صورت متمرکز در زنجان برگزار خواهد شد و محل برگزاری مسابقات، سالن همایش‌های حسینیه اعظم زنجان است.

رئیس اداره اوقاف زنجان با اشاره به اینکه امسال تعداد شرکت‌کنندگان 6 برابر سال‌ گذشته است، تصریح کرد: زمان مسابقه تفسیر عمومی قرآن کریم بانوان و آقایان که امسال به شیوه مجازی و از طریق اینترنت برگزار خواهد شد، متعاقبا اعلام می‌شود.

انتهای پیام
captcha