توسعه تولیدات چندرسانه‌ای شهدا در زنجان
کد خبر: 3982387
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳

توسعه تولیدات چندرسانه‌ای شهدا در زنجان

مسئول کمیته فضای مجازی کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان با اشاره به تولیدات چندرسانه‌ای در ارتباط با زندگی‌نامه شهدا، سیره شهدا، نقش فرماندهان و رزمندگان استان زنجان در دفاع مقدس و همچنین جبهه مقاومت گفت: در این راستا مصاحبه‌هایی با فرماندهان سرشناس زنجانی، رزمندگان و خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم انجام شده و در بستر فضای مجازی بازنشر یافته است.

توسعه تولیدات چندرسانه‌ای شهدا در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، فریدون رحیم‌پور، مسئول کمیته فضای مجازی کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان، 15 تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمیته فضای مجازی یکی از کمیته‌های کنگره ملی شهدای استان است که در این راستا برای تبیین حماسه‌ها و جان فشانی‌های رزمندگان اسلام و تولیدات موثری تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اهمیت فضای مجازی در عصر حاضر برای تبیین ایثارگری‌های شهدا و رزمندگان اسلام یادآور شد: همانطور که در دفاع مقدس رزمندگان ما در خط مقدم مقابل دشمن ایستادند، امروز نیز برای مقابله با جنگ نرم دشمن توجه به فضای مجازی و تولید محتوای فاخر در این حوزه به نیاز اساسی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه باید تهدیدات فضای مجازی را به فرصت تبدیل کنیم، ابراز کرد: امپراطوری رسانه‌ای به دنبال تغییر باورهای مردم ایران است اما در مقابل دشمنان ملت ایران از ترویج و گسترش فرهنگ دفاع مقدس یعنی ایثار و شهادت هراس دارند. بنابراین توجه به سیره شهدا در این فضا و بیان واقعیت‌های دفاع مقدس در بستر فضای مجازی با بهره گرفتن از ابزارهای رسانه‌ای جزو اولویت‌های امروز فضای مجازی است.

این مسئول با اشاره به اینکه امروز با توجه به شرایط کرونا فضای مجازی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است، بیان کرد: ما در فضای مجازی اقدامات زیادی در راستای معرفی دفاع مقدس و سیره شهدا در کمیته فضای مجازی داشتیم و به طور یقین این اقدمات محدود به این دوره خاص نخواهد بود؛ چراکه خود را بدهکار شهدا و رزمندگان می‌دانیم.

مسئول کمیته فضای مجازی کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان با بیان اینکه بیش از 500 تولید چند رسانه‌ای توسط شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی در سالروز آزادسازی خرمشهر در بازه زمانی دوم تا چهارم خرداد 1400 داشتیم، اظهار کرد: علاوه بر این، انتشار و بازنشر این تولیدات در فضای مجازی به صورت گسترده انجام شده است.

وی با اشاره به راه اندازی 2 پویش با هشتگ‌های «دیار خطشکنان» و «الگوی دفاع مقدس» به مناسبت هفته دفاع مقدس و سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر ادامه داد: در این پویش‌ها هشتگ‌های الگوی دفاع مقدس و دیار خط شکنان ترند توییتر شد و علاوه بر این چندین هزار توییت، ریتوییت، استوری، کلیپ، عکس نوشت، مصاحبه، کلاس حضوری و مجازی، پوستر و ... تولید و در بستر فضای مجازی منتشر شد که به واقع اقدام قابل تحسین از طرف فعالان فضای مجازی در استان بود.

وی با اشاره به برگزاری 8 کلاس حضوری و مجازی توسط نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی مرکز فضای مجازی استان تصریح کرد: این کلاس‌ها نیز همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در خصوص سیره شهدا و نقش رزمندگان استان زنجان در دفاع مقدس برگزار شده است.

رحیم‌پور با اشاره به تولید 20 کمیک موشن توسط مرکز تولید و نشر محتوای دیجیتال انقلاب اسلامی عنوان کرد: این 20 کمیک موشن در 60 دقیقه در ارتباط با شهدا در دست تولید بوده و به زودی آماده و منتشر خواهد شد و علاوه بر این این مرکز به تولیدات چندرسانه‌ای دیگر نیز پرداخته است.

مسئول کمیته فضای مجازی کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان با بیان اینکه مصاحبه با مسئولان استانی، کشوری و تمامی دبیران کمیته‌ها در خصوص اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی برگزاری کنگره انجام شده و در حال انجام است، اظهار کرد: این تولیدات رسانه‌ای علاوه بر انتشار در سایت، در بستر فضای مجازی از جمله کانال‌ها، گروه‌ها، اینستاگرام و دیگر شبکه‌ها در مرکز استان و شهرستان‌ها نیز بازنشر یافته شده است.

وی با اشاره به برنامه کمیته فضای مجازی کنگره 3535 شهید استان زنجان برای چاپ 3 ویژه نامه ابراز کرد: کار چاپ نخستین ویژه نامه انجام شده و تحویل دبیرخانه کنگره شده و شماره‌های بعدی نیز تا زمان برگزاری کنگره چاپ خواهد شد.

رحیم پور با اشاره به تولیدات رسانه‌ای در خصوص زندگی نامه شهدا، سیره شهدا و همچنین نقش فرماندهان و رزمندگان استان زنجان در دفاع مقدس، جبهه مقاومت تصریح کرد: در این راستا مصاحبه‌هایی با فرماندهان سرشناس زنجانی و همچنین رزمندگان و خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم انجام شده و در بستر فضای مجازی بازنشر یافته است.

وی با بیان اینکه علاوه بر این تولیدات کلیپ‌ها، فیلم‌ها و گزارشات مردمی در خصوص شهدا توسط مرکز رسانه‌ای فضای مجازی استان تولید و بازنشر یافته است، تصریح کرد: امیدواریم با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنگره این تولیدات رسانه‌ای و فضای مجازی نیز با گستردگی بیشتری بازنشر یابند.

انتهای پیام
captcha