غیرفعال شدن 150 هیئت مذهبی زنجان با شیوع کرونا
کد خبر: 3986020
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶

غیرفعال شدن 150 هیئت مذهبی زنجان با شیوع کرونا

رئیس شورای هیئات مذهبی استان زنجان گفت: شیوع کرونا بیش از 150 هیئت مذهبی زنجان را غیرفعال کرده که ممکن است در دوران پساکرونا این سرمایه‌های اجتماعی را از دست بدهیم.

غیرفعال شدن 150 هیئت مذهبی زنجان با شیوع کرونابه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، ۲ مردادماه در جلسه دیدار با هیئت‌های مذهبی استان اظهار کرد: در استان ۷۰۰ هیئت فعال و شناسنامه‌دار وجود دارد که زیر نظر تبلیغات اسلامی و شورای هیئت‌های مذهبی فعالیت می‌کنند و مداح، روحانی و مسئول هیئت‌ آن‌ها مشخص است، البته مجموع هیئت‌ها بیش از این تعداد است.

وی با اشاره به اینکه انتقال مراسم هیئت‌ها از فضای بسته به فضای باز هزینه‌های زیادی دارد و سیستم صوتی و فضاسازی خاص خود را می‌طلبد، ابراز کرد: محرم سال گذشته ۹۹ درصد هیئت‌های مذهبی با وجود همه مشکلاتی که داشتند، شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کردند و نمره قابل قبولی در مراسم عزاداری داشتند.

این مسئول تصریح کرد: امسال هم شیوه‌نامه‌های مراسم عزاداری همانند پارسال است و پیگیر هستیم تا دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی پیشگیری و کنترل کروناویروس را در هفته‌های آتی جمع‌بندی کنیم تا در کنار اقامه عزای اباعبدالله‌الحسین(ع) هم سلامت مردم حفظ شود و هم از ظرفیت هیئت‌ها برای مواسات مومنانه استفاده شود.

حجت‌الاسلام علی ناصر، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: قشر مذهبی بیشترین رعایت را در بحث شیوه‌نامه‌های بهداشتی پیشگیری از شیوع کرونا داشتند و سال گذشته مراسم محرم در زینبیه اعظم زنجان با حضور تعداد محدودی از جمعیت با رعایت فاصله اجتماعی داخل مسجد و عده‌ای هم در پارکینگ این مکان برگزار شد. امسال نیز با توجه به وضعیت شیوع کرونا برنامه‌ریزی لازم را انجام خواهیم داد.

نادر شامی، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه هیئت‌های مذهبی پیش از انقلاب اسلامی منبع خیر و برکت برای جامعه بودند و پس از انقلاب هم شاهد فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی آن‌ها در جامعه بوده و هستیم.

وی با اشاره به اینکه شیوع کرونا تأثیر سوء بر فعالیت هیئت‌های مذهبی گذاشته است، تصریح کرد: در شهرستان زنجان بیش از 150 هیئت دیگر فعال نیستند و اگر به این موضوع بی‌توجهی شود، ممکن است در دوران پساکرونا این سرمایه‌های اجتماعی را از دست بدهیم.

خدابخش مرادی نافچی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر 5 شهرستان زنجان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد. مبنای عمل برگزاری مراسم محرم و صفر، پروتکل‌های سال قبل است که دستورالعمل‌های آن تدوین شده و به هیئت‌های مذهبی ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام
captcha