راهیابی 3 کتابخانه فارس به دوره دوم طرح «مأموریت کتابخانه من»
کد خبر: 3993932
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳

راهیابی 3 کتابخانه فارس به دوره دوم طرح «مأموریت کتابخانه من»

اجرای دومین دوره از طرح «مأموریت کتابخانۀ من» با راهیابی سه کتابخانه عمومی استان فارس به دوره دورم این طرح آغاز شد.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، اجرای دومین دوره از طرح «مأموریت کتابخانۀ من» با مشارکت ۳۲ کتابخانه عمومی از سراسر کشور با برنامه سه ماهه آموزش و مشاوره برنامه‌ریزی راهبردی برای مسئولان کتابخانه‌های عمومی آغاز شد. در این دوره که بیش از صد کتابخانه عمومی مشارکت داشتند.

با بررسی امتیازهای شرکت‌کنندگان در نهایت 32 کتابخانه به مرحله دوم راه یافتند که کتابخانه‌های عمومی «فرصت» و «جوانان» شیراز همچنین کتابخانه «کوثر نور» شهرستان نی‌ریز استان فارس از جمله این کتابخانه‌ها هستند. داوطلبان شرکت در دورۀ دوم این طرح بر اساس امتیاز کسب شده از تحلیل جمعیت خدمت‌گیر، شناسایی ذینفعان کتابخانه، شناسایی موانع کاربرمحوری، انگیزه تدوین برنامه راهبردی و شرایط همکاری با یکدیگر رقابت کردند.

این طرح با هدف تحلیل، تدوین، توافق و ترویج مأموریت کتابخانه‌ها در تعامل با دفتر برنامه‌ریزی نهاد از طریق آموزش، مشاوره و فعالیت‌های گروهی هم‌تراز، شهریور لغایت آبان ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. برنامۀ آموزشی این دوره از روز یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ با حضور مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مشاوران طرح برای مسئولان کتابخانه‌های پذیرفته شده، افتتاح می‌شود و به مدت سه ماه ادامه خواهد یافت.

در این دوره از طریق جلسات مجازی هفتگی همراه با تمرین‌های مستمر به سرفصل‌های تخصصی مانند شخصی‌سازی مأموریت کتابخانه، تحلیل مأموریت‌های کتابخانه‌ای، شناسایی جمعیت خدمت‌گیر، استقرار کارگروه برنامه‌ریزی، طراحی خدمت در کتابخانه عمومی، برآمدمحوری و برآمدسنجی کتابخانه، توافق داخلی و خارجی مقاصد آرمانی، اشاعه و پیاده‌سازی مأموریت کتابخانه پرداخته می‌شود. در نهایت هر کتابخانه با تدوین پروژۀ پایانی، برای دوره‌های تکمیلی و پیشرفته دانش‌افزایی، همچنین اجرای آزمایشی طرح در کتابخانۀ خود آماده می‌شود.

یادآور می‌شود، اجرای نخستین دوره طرح «مأموریت کتابخانه من» با هدف شناسایی جمعیت خدمت‌گیر کتابخانه و نیازهای آن‌ها، تدوین خدمات و برنامه‌های مناسب کتابخانه به‌صورت اولویت‌بندی شده‌، توافق بر محتوای بیانیۀ مأموریت خاص کتابخانه و ترویج بیانیۀ مأموریت میان ذینفعان مختلف کتابخانه، با مشارکت ۲۵ کتابخانه همزمان با هفته کتاب ۱۳۹۹ برگزار شد.

انتهای پیام
captcha