زندگی و فعالیت‌های انقلابی یک مادر شهید در «مرضیه»
کد خبر: 3994493
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
به همت انتشارات «راه یار» منتشر شد؛

زندگی و فعالیت‌های انقلابی یک مادر شهید در «مرضیه»

کتاب «مرضیه؛ حکایت یک اسم، روایت یک زندگی» به قلم لطیفه نجاتی و به همت انتشارات «راه یار» چاپ و راهی بازار نشر شد.

زندگی و فعالیت‌های انقلابی یک مادر شهید در «مرضیه»به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی انتشارات راه‌یار؛ کتاب «مرضیه؛ حکایت یک اسم، روایت یک زندگی» به قلم لطیفه نجاتی و به همت انتشارات «راه یار» چاپ و راهی بازار نشر شد.
 
«مرضیه» روایتی از زندگی بی‌بی مرضیه میررضایی، مادر شهید مدافع حرم حجت‌الاسلام محمود تقی‌پور است که در پنج فصل، زندگی این مادر شهید را از کودکی، خانواده، فعالیت‌های انقلابی، اجتماعی و... ایشان روایت می‌کند. 
 
در بخشی از این کتاب که در پشت جلد آن نیز آمده است، می‌خوانیم: نظر آقا جانم درباره کارکردن من تغییر کرده بود. اما حرف‌هایی که روز اول در گوش دامادش خواند و تلنگر‌هایی که به او زد، آنقدر کاری افتاده بود که هنوز اثرش در حرف‌های حسن آقا دیده می‌شد. تا صحبت از کار به میان می‌آمد، میخش را همان اول میک‌وبید و می‌گفت: «دوست ندارم خانمم با دو تا بچه کوچیک بره کار کنه. هرچی خودم نون دربیارم با هم می‌خوریم. چه نیازی به درآمد اون داریم؟» آقاجان به هر بهانه‌ای حرف اشتغال من را پیش می‌کشید و تکرار می‌کرد: «من قبل از انقلاب مخالف سرِ کار رفتن مرضیه بودم. اما الان احساس می‌کنم تکلیفه». ولی جواب حسن آقا همان بود. دلش به اشتغال من رضایت نمی‌داد.
 
کتاب «مرضیه» که تحقیق آن برعهده زهرا عاشوری بوده و تدوین آن به قلم لطیفه نجاتی انجام شده در ۲۶۴ صفحه به نگارش درآمده است. انتشارات «راه یار» نیز این اثر را با شمارگان هزار نسخه و با قیمت ۴۰ هزار تومان منتشر کرده است.
 
علاقه‌مندان علاوه بر کتاب‌فروشی‌ها می‌توانند از طریق صفحات مجازی ناشر به نشانی raheyarpub و یا سایت vaketab.ir نسبت به تهیه کتاب اقدام کنند.
انتهای پیام
captcha