اختصاص قطار فوق‌العاده مشهد به هیئت‌های مذهبی زنجان
کد خبر: 4001754
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
برای ایام پایانی ماه صفر انجام می‌شود؛

اختصاص قطار فوق‌العاده مشهد به هیئت‌های مذهبی زنجان

سرپرست اداره‌ کل راه‌آهن منطقه شمال‌غرب از اعزام قطار فوق‌العاده زنجان ـ مشهد خبر داد و گفت: ظرفیت این قطار به اعزام هیئت‌های مذهبی به مناسبت ایام پایانی صفر اختصاص داده شده است.

اختصاص قطار فوق‌العاده مشهد به هیئت‌های مذهبی زنجانمنوچهر صفری، سرپرست اداره‌ کل راه‌آهن منطقه شمال‌غرب در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: بنا به درخواست هیئت‌های مذهبی و شهروندان استان برای سفر به مشهد مقدس به مناسبت شهادت امام رضا(ع)، وفات پیامبر(ص) و شهادت امام حسن(ع)، قطار فوق‌العاده‌ای در نظر گرفته شده تا بتواند پاسخگوی درخواست زائران باشد.

وی ادامه داد: قطار فوق‌العاده زنجان ـ مشهد در ساعت 11 روز یازدهم مهرماه اعزام می‌شود.  ظرفیت این قطار یک هزار و ۲۰۰ نفر است که به دلیل شرایط کرونایی با 50 درصد ظرفیت یعنی 600 مسافر را جابه‌جا خواهد کرد و 16 مهرماه به زنجان بازمی‌گردد.

سرپرست اداره‌ کل راه‌آهن منطقه شمال‌غرب با اشاره به اینکه این قطار به جابه‌جایی هیئت‌های مذهبی اختصاص داده شده است، ابراز کرد: همچنین امروز 10 مهرماه 2 رام قطار روزانه به مشهد اعزام شدند و فردا نیز 2 رام قطار یومیه و جاری به مقصد مشهد حرکت می‌کنند.

این مسئول در مورد فعالیت خطوط ریلی در دوران کرونا تصریح کرد: سال گذشته تعدادی از قطارها از چرخه سیر و حرکت حذف شده بود که با توسعه واکسیناسیون و مراقبت‌های بهداشتی فعالیت قطارها به برنامه‌های موجود بازگشته و اکنون روزانه 24 رام قطار مسافربری در منطقه شمال‌غرب با 50 درصد ظرفیت و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خدمات لازم را به مسافران ارائه می‌دهند.

وی در پایان تأکید کرد: مسافران در صورت مواجه شدن با هر مشکلی می‌توانند مورد را از طریق سامانه ۵۱۴۹ و یا واحد رسیدگی به شکایات راه‌آهن منطقه شمال‌غرب برای رسیدگی به موضوع اطلاع دهند.

انتهای پیام
captcha