مقاومت فلسطین عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با اشغالگران را محکوم کردند
کد خبر: 4003798
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷

مقاومت فلسطین عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با اشغالگران را محکوم کردند

رهبرانی از جهاد اسلامی و حماس با محکوم کردن سازش برخی از رژیم‌های عربی با اشغالگران صهیونیست، خواهان پایان دادن به این عادی‌سازی شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، اسماعیل رضوان از رهبران حماس در یک مصاحبه مطبوعاتی تصریح کرد که این جنبش عادی‌سازی را در همه اشکال آن به ویژه سازش رژیم‌های بحرین و امارات با اشغالگران صهیونیست را محکوم می‌کند.

وی افزود: این سازش نشان‌دهنده یک خیانت و خنجری در پشت ملت فلسطین است. افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در امارات، علاوه بر این استقبال بحرین و امارات از رهبران صهیونیستی که جنایت‌های بسیاری در حق فلسطین کرده‌اند، نشانگر افت اخلاق و اصول سران این کشورهاست.

رضوان در ادامه ضمن تقدیر از ملت بحرین، به آن‌ها درود فرستاد، چراکه این ملت بزرگ عادی‌سازی روابط و دیدار مقامات رژیم صهیونیستی از بحرین را محکوم و در اعتراض به آن تظاهرات کردند.

وی تأکید کرد که همچنان برای دستیابی به خواسته‌های مردم فلسطین در مسیر مقاومت حرکت خواهیم کرد و از ملت‌های عرب خواست در راهپیمایی‌های محکومیت عادی‌سازی روابط با اشغالگران شرکت کرده و حمایت خود از بیت‌المقدس و فلسطین را اعلام کنند.

از سویی ولید القططی یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی در فلسطین، از دولت‌های عربی که روابط خود را با اشغالگران عادی کرده‌اند، خواست تا به این اتحاد پایان داده و از آرمان ملت فلسطین حمایت کنند.

القططی تصریح کرد که این عادی‌سازی در چارچوب اتحاد با دشمن و علیه ملت و آرمان فلسطین قرار دارد و حقوق و تاریخ ملت فلسطین را نفی می‌کند و با ارزش‌هایی در تناقض است که مردم عرب و مسلمانان به آن اعتقاد دارند.

القططی تأکید کرد که تقدیر این رژیم‌ها نیز مانند سرنوشت اشغالگران زوال و نابودی است. وی خطاب به سازشکاران اعلام کرد که عادی‌سازی روابط به شما امنیت و ثبات نمی‌دهد و تاج‌وتخت شما را حفظ نخواهد کرد.

وی در ادامه افزود آن‌کس تاج‌وتخت خود را حفظ می‌کند که به ملت خود پیوسته و با آن‌ها متحد است و ازاین‌رو از آرمان فلسطین که آرمان ملت‌های مسلمان و عرب است، حمایت می‌کند و با ملت متحد می‌شود و از آرمان فلسطین که مسئله اصلی ملت است، حمایت می‌کند و به طور خاص نیز تأکید کرد حکام بحرین باید به خواسته مردم خود اهمیت داده و پایان عادی‌سازی و سازش با رژیم صهیونیستی را اعلام کنند.

انتهای پیام
captcha